„Úmyslně jsem vyrážel do centra ve čtvrt na devět. Myslel jsem si, že provoz bude nižší. Fronty byly nekonečné, snad ještě větší než v půl osmé. Dlouhá louka stála, stejně jako Mánesovka, Lidická, Novohradská,“ říká šofér Tomáš Hubka.
Jádro problému je ve zdech historického města. Město a jeho silnice nebyly koncipovány na tolik aut, kolik jich v současné době jezdí. Řešení z let minulých je na hranici únosnosti, a podle odborníků by zatíženým ulicím měl uvolnit projekt „Zanádražky“, která by odvedla tranzit. Tím by se odlehčilo například Novohradské, Lidické či Dlouhé louce. Stavět by se měla začít v horizontu tří až pěti let.
Do té doby ale jakákoli drobná nehoda či zátaras jednoho pruhu bude působit kolaps, což potvrzují sami zástupci města...... (Popelová).
Tradičním místem, kde „plechy“ doslova ucpou dopravu, je viadukt na křižovatce Nádražní a Rudolfovské. Provoz Na Sadech se mírně zlepšil poté, co se zde objevil semafor regulující přechod chodců.
Dopravu zhustila na Husově třídě plánovaná výměna teplovodních trubek. A řidiči na Mánesově se zase vyhýbají staveništi pod taktovkou prodejny Lidl.
To, že se na na výpadovce na Kaplici stala nehoda, vědí všichni, co tudy pravidelně jezdí, z toho, že kolona aut stojí. V posledních dnech veškerý tranzit mířící na jih Čech musel přes Litvínovice – na hlavním tahu firma dokončovala okruh.
Svůj nezanedbatelný vliv má také počasí. Do zhoršených podmínek v zimě se všichni řidiči nepustí. Na druhé straně, pokud v letě prší, mnozí vymění svůj jednostopý dopravní prostředek právě za auto.