Už za pár měsíců projdou řidiči v Českých Budějovicích zkouškou ohněm. A bude se týkat i těch, kteří přes město jen projíždějí. Začne totiž modernizace železniční tratě v úseku Nemanice – České Budějovice. Řidiči to poznají hlavně na částečných uzavírkách viaduktů v Rudolfovské třídě a v Pražské třídě.

„V červnu nebo v červenci by mohly začít stavební práce,“ potvrdil Deníku Pavel Halla, tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).


Uzavírky

V současné době se jedná o stavební povolení pro dva kilometry dlouhý úsek tratě. Akce má trvat celkem asi rok. Podle Hally SŽDC spolupracuje s městem, aby se minimalizoval dopad stavby na dopravu ve městě.

Uzavírkám viaduktů, přinejmenším částečným, se ale vyhnout nelze. „Uzavírky budou také záležet na tom, kdo bude vítězem výběrového řízení,“ zmínil Halla a dodal, že ve výběrovém řízení je na prvním místě cena, ale posuzovat se budou i termíny a použité technologie. Ty rozhodnou o tom, nakolik stavba omezí řidiče.

„Cítím to tak, že viadukt je v Českých Budějovicích dlouho neuralgickým bodem dopravy směrem na východ,“ komentoval plánovanou akci Vratislav Klabouch z Rudolfova, který do krajského města denně dojíždí do práce.

„Rekonstrukci viaduktu beru jako nutné zlo a rád se tomu přizpůsobím,“ doplnil Klabouch s tím, že v nejhorším může vzít i kolo a jezdit do práce na kole. „Očekávám, že to přispěje spolu se Zanádražní komunikací zkvalitnění dopravy v této části Českých Budějovic,“ zdůraznil Klabouch.

Město se na modernizaci tratě připravuje také. Účastní se na investici do propojení Okružní a Jírovcovy ulice. Tato čtyřproudá komunikace by měla začít sloužit už v době modernizace železniční tratě. „První řidiči by se měli po nové čtyřproudé komunikaci projet už ve druhé polovině letošního roku,“ uvedl náměstek primátora František Jelen.

Akce na železnici si vyžádá náklady ve výši asi jednu miliardu korun a přispějí i evropské fondy. „Bez peněz z operačního programu doprava by se takováto stavba neobešla,“ zmínil Halla a připojil, že z národních zdrojů by se těžko našlo dostatek financí.

Asi nejlépe ze všeho vyjdou cestující Českých drah. V současnosti dráhy nepředpokládají nasazení náhradní autobusové dopravy, jen menší úpravy jízdních řádů.