O tomto komerčním projektu, stejně jako o celém systému poskytování dotací na cestovní ruch, se ale na zastupitelstvu vedla bouřlivá debata.
Kritici radnice tvrdí, že podmínky pro udělování dotací na cestovní ruch jsou nastaveny nešťastně a město tak z veřejných peněz platí komerční záměry soukromých podnikatelů.
„Nechápeme, jak může město hradit z padesáti procent privátní investici. Pokud má město něco platit, ať z toho něco má. Celé to vnímám jako špatně nastavený systém,“ kritizuje dotační program města pro cestovní ruch Martin Malec, předseda oblasti České Budějovice klubu SNK Evropští demokraté.
Zastupitelka Eva Hajerová (ČSSD) také poukázala na to, že do opatření na podporu turistického ruchu přišlo jen málo žádostí a že ani v třetí výzvě nebyly rozděleny všechny peníze, které byly pro tuto oblast vyhrazeny.
Nerozdělili vše
Zastupitelé totiž z třímilionového balíku rozdělili dotace mezi devět žadatelů jen zhruba ve výši jednoho milionu korun, a to poté, co neschválili dvě žádosti – Jaroslavu Doležalovi na rozšíření jeho penzionu o dva pokoje a Bazilice, o.p.s., na zajištění výstavy Orbis pictus.
Radnice si ale za podmínkami poskytování dotací do cestovního ruchu stojí. „Cestovní ruch tvoří podnikatelská sféra. Jestliže se veřejná správa rozhodne podporovat projekty turistického ruchu, bude zákonitě podporovat podnikatelské subjekty,“ zdůraznil náměstek primátora Rudolf Vodička (KDU–ČSL).
Plovoucí terasa
Betonový ponton s kavárnou na slepém rameni Malše má oživit cestovní ruch v příštím roce. „Bude to jedna z atrakcí následující turistické sezony,“ tvrdí hoteliér Jiří Klika, který na projekt získal od města dotaci. Plovoucí kavárna v těsné blízkosti hotelu Klika bude velká zhruba 10 krát 5 metrů a nabídne posezení 20 hostům.
„Ponton by mohl být příležitostně využíván i pro decentní kulturně společenské akce, například koncerty nebo módní přehlídky,“ dodal Klika s tím, že projekt je konzultován s Povodím Vltavy a magistrátem města.
Někteří zastupitelé ale měli výhrady i k samotnému provozu kavárny. „Jak bude obsluhující personál přecházet páteřní českobudějovickou cyklostezku na plovoucí kavárnu?“ poukázal na možné komplikace pro cyklisty Svatomír Mlčoch (SZ/SOS).
Jak potvrdil Jiří Klika, kavárenský provoz bude využívat současné zázemí restaurace včetně toalet.
„Hodnotili jsme žádost z hlediska vypsaných opatření. Tyto konkrétní věci vyřeší stavební řízení,“ uzavřel Vodička.