Od 1. listopadu začnou v centru krajského města jezdit malé elektrobusy. Dopravní podnik očekává dodávku jedenácti vozidel, se kterými dotáhne provoz MHD znovu až na náměstí Přemysla Otakara II.

Změna se dotkne například linky 24, která nyní jezdí po provizorní trase z parkoviště v Jírovcově ulici k ZŠ J. Š. Baara. Linka změní číslo na 23 a prodlouží si cestu, která povede přes Mariánské náměstí a ulice Na Sadech a Karla IV. až na náměstí Přemysla Otakara II. Jízdné se nebude platit.

Na náměstí si podle náměstka primátora Františka Konečného vozy přepnou označení na displeji na linky 21 nebo 22. Obě sice pojedou k nádraží, pak ale jedna zamíří do Havlíčkovy kolonie a druhá k nemocnici. Při jízdě linkou 21 a 22 už má platit pro cestující obvyklý tarif dopravního podniku.

Ke změnám bude patřit také to, že linku číslo 12 nahradí od listopadu v Českých Budějovicích elektrobusy. Stane se tak v rámci zmíněného zavedení tří nových linek.

Elektrobusy od 1. listopadu spojí záchytné parkoviště v Jírovcově ulici, náměstí Přemysla Otakara II., nádraží a nemocnici. Jedna větev linky 21 povede také do Havlíčkovy kolonie na točnu u Malého jezu a dále Čechovou ulicí až na okraj Mladého. Nahradí nynější linku číslo 12 a podle náměstka primátora Františka Konečného při frekvenci jízdy jednou za dvacet minut nabídnout i častější spojení do města.

Zavedení nových linek měla radnice v plánu už na podzim minulého roku, kdy byly v Českých Budějovicích rozšířeny parkovací zóny od centra až k Nádražní ulici. Jedenáct elektrobusů z plzeňské Škody Electric ale připutuje do města až nyní v říjnu. Podle Viktora Lavičky, tiskového mluvčího dopravního podniku, vyjdou malé vozy s kapacitou 45 cestujících celkově na částku 142,8 milionu korun bez DPH. Dotace by měla pokrýt 85 % uznatelných nákladů, 15 % bude spoluúčast dopravního podniku.

Nová trasa ze záchytného parkoviště v Jírovcově ulici pro linku 23, která nahradí dosavadní linku 24, nepovede Krajinskou ulicí, ale ulicemi Na Sadech a dále Karla IV. na náměstí Přemysla Otakara II. Podle náměstka primátora Františka Konečného na nové trase není potřeba žádného dodatečného dopravního značení a dalších úprav. Radnice by se tak měla vyhnout sporům, které byly kvůli vedení MHD Krajinskou ulicí.

Provoz MHD v budějovické Krajinské ulici skončil u soudu, který tam jízdu linky 24 zakázal. Magistrát si ale podal kasační stížnost a doufá, že se podaří soudní verdikt zvrátit. Pak by se možná MHD do ulice vrátila.