Lidé se totiž ke konci roku ještě chtěli stihnout vyhnout nově zavedeným ekologickým poplatkům za přepisy starých automobilů.

„Oproti konci roku 2008 je situace mnohonásobně klidnější. Fronty na oddělení se začínají stát zhruba od půl osmé. Od tři čtvrtě na osm se začínají vydávat pořadové lístky a od osmi pak začínají úřední hodiny a otevírají se přepážky. Pro běžného občana je doba odbavení přibližně třicet minut,“ říká o současné situaci na oddělení evidence vozidel vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Jaroslav Mráz.

Teď se ale na evidenci vozidel začínají pro změnu obracet ti, kteří kdysi prodali své auto a netuší, jestli je na ně ještě evidované. To má zase dopad na novinky v povinném ručení.

„Právě tohle budu muset taky vyřešit. Prodal jsem kdysi auto a kupec si je nepřepsal, takže bych teď nerad za něj platil pojištění zpětně,“ pokrčil rameny pětadvacetiletý řidič Karel Jahn z budějovického Máje.

A nárůst podobných záležitostí teď na evidenci vnímají. „Ano, je to znát. Velmi časté jsou také dotazy, kdy si lidé ověřují, zda vozidla, která kdysi prodali, jsou opravdu přepsána. S pojištěním to tedy souvisí,“ podotýká Mráz.

Lidé už také s nástupem roku 2009 přestali s přihlašováním starých škodovek a podobně. „Ale běžně se přepisují mladší vozidla, která splňují EURO 2. U nich klesly ceny a poplatek tři tisíce se vyplatí. Většinou jsou to pěkná vozidla v dobrém technickém stavu,“ uzavírá Mráz.