„Podařilo se nám eliminovat známé nešvary, kdy si někteří klienti vybírali najednou i několik lístků a tím blokovali ty ostatní,“ řekl včera k systému odbavování, který na oddělení funguje více než čtvrt roku, vedoucí odboru František Mráz. „Dnes máme daleko lepší přehled o tom, kolik žádostí úřednice denně vyřídí a další podrobnodsti,“ dodal Mráz k systému, který však většina řidičů stále kritizuje. „Nelíbí se mi tady, že je zde sedm okýnek a za nimi sedí pořád jen dvě nebo tři úřednice. Na přepis auta jsem tady čekal skoro tři hodiny,“ krčí rameny jeden z řidičů.
Náměstkyně primátora Ivana Popelová s protestujícími tak trochu souhlasí. Magistrát se stále snaží najít lepší cestu odbavování klientů.
„Spokojeni pořád nejsme. Optimální systém na evidenci, který by vyhovoval úplně všem a lidé nemuseli stát zbytečné fronty, teprve hledáme,“ naznačila Popelová. „V této souvislosti uvažujeme kromě jiného o možnosti instalovat do objektu elektronický displej. Ten by pak ukazoval průměrnou a aktuální čekací dobu, čili by si lidé mohli vyřídit i jiné záležitosti,“ doplnila náměstkyně s tím, že motoristé mají také možnost se objednat na evidenci prostřednictvím internetu. Podle mnohých lidí, kteří čekají fronty, by nejlépe problém vyřešilo více úřednic za okénky či „protáhnutí“ pracovní doby až do večera.
„V období změněného systému odbavování žádostí, bylo v registru vozidel provedeno 14 423 změn, čemuž odpovídá 10 970 vyřízených žádostí,“ dodal čísla vedoucí oddělení evidence motorových vozidel Ladislav Hostěnský s tím, že počet žádostí je v porovnání se stejným loňským obdobím vyšší. „Připisuji to i tomu, že jsme rozšířili úřední hodiny v úterý a v pátek,“ uzavřel Hostěnský.