Největší práce je čeká na pomezí jižních a středních Čech. Mezi Sudoměřicemi a Voticemi trať z větší části opustí dosavadní trasu a také vzniknou dva nové tunely - Mezno o délce 840 metrů a Deboreč o délce 660 metrů. Podle Marka Illiaše, tiskového mluvčího Správy železniční dopravní cesty, budou také opuštěny dosavadní stanice Střezimíř, Jetětětice a Heřmaničky, ze kterých se stanou jen zastávky na nové trase. A vznikne nová stanice Červený Újezd. Akce zahrnujei úpravy místních silnic.

Práce začaly letos v létě a skončit by měly v roce 2021. Náklady pro zhotovitele jsou 4,3 miliardy korun.

V úseku Ševětín - Dynín se rekonstruuje hlavně železniční spodek a svršek, ale mění se i nástupiště v Neplachově či Dyníně. Náklady mají být 756 milionů korun. Dokončení akce se předpokládá v závěru příštího roku. Traťová rychlost se zde zvýší až na 160 kilometrů v hodině, výhledově až na 200 kilometrů v hodině.

Nejrychlejší spojení po železnici mezi Prahou a Českými Budějovicemi dnes expresy zvládnou podle tiskové mluvčí Českých drah Gabriely Novotné za dvě hodiny a dvě minuty.

Po dokončení celého koridoru v roce 2026 (chybí například úsek Ševětín - České Budějovice) by cesta měla trvat jen hodinu a čtyřicet minut.