„K dnešnímu dni máme vydaných 3458 permanentek," uvedl v pátek marketingový ředitel klubu Tomáš Kučera. V uvedených číslech jsou sice i stálé vstupenky pro sponzory nebo klubovou mládež. Ale i tak jde o výjimečná čísla.

„Myslím si, že je to historický rekord klubu," říká Tomáš Kučera a připojuje, že v první hokejové lize jde o nesrovnatelný případ a 
i v extralize by šlo o mimořádná čísla. „První je Kometa Brno, ta má na permanentky vyprodaný stadion, ale i v extralize bychom byli na medailových pozicích," usmívá se ohledně přízně fanoušků a jejich zájmu 
o hokej Tomáš Kučera s tím, že extraligové kluby prodají třeba polovinu permanentek oproti Motoru. „Moc si toho vážíme," zdůrazňuje Tomáš Kučera. Jihočeští fandové jsou ale oblíbení
i po republice. Vyhlášené jsou cesty do Jihlavy. „Vždy se těšíme, až Motor přijede," říká asistentka jednatele Dukly Jihlava Agáta Kremláčková. 

KapacitaHokejová Budvar aréna má kapacitu 6421 diváků. Permanentek je nyní vydáno 3458.

Fanklub soutěží o najeté kilometry

Výjimečná atmosféra panuje poslední roky na utkáních českobudějovického Motoru. A nejen kvůli výsledkům. „Fanoušci to berou jako zápas, ale i jako společenskou událost. Chodí party kamarádů nebo rodiny," říká
k atmosféře marketingový ředitel klubu Tomáš Kučera a dodává, že už je to podobné tomu, s čím se setkal na kopané třeba v bundeslize nebo v Anglii.

Mimořádný je na české poměry třeba i počet příznivců s permanentkami, kterých je více než polovina hlediště! K držitelům permanentek už skoro deset let patří třeba Hana Andrášová z Českých Budějovic. První si koupila jako příznivkyně v sezoně 2007/2008. Několik posledních let má zvýhodněnou permanentku jako členka fanklubu. „První permanentku jsem měla vedle kotle," pamatuje si přesně Hana Andrášová. Patří přitom k těm fanouškům, kteří s Motorem vyjíždějí i na zápasy mimo domácí stadion, což je další mimořádný úkaz spojený se současným hokejem v Českých Budějovicích.

„V lednu nás na zápas do Jihlavy jelo přes dva tisíce," říká Hana Andrášová. Ve Fanklubu dokonce existuje kilometrová liga. Účastníkům zájezdů se počítají kilometry – třeba za cestu do Frýdku – Místku to bude letos na 600 kilometrů a kdo najede s klubem nejvíce, má pak slevu na permanentce. A fanoušci si to skutečně zaslouží, cesta do Havířova nebo Mostu je skutečným výletem, kvůli kterému si vezmou i dovolenou. Do Jihlavy se vypravují i zvláštní vagony! 
Za sezonu je to jen v základní části 26 cest.

Věrní mají permanentky už nyní na přípravné zápasy. „Nejde začínat sezonu bez permice," usmívá se Hana Andrášová.

I soupeři přitom „fenomén" Motor rádi uznávají. „Motor je jeden z nejlepších soupeřů, co se týká atmosféry a divácké kulisy," ocenila Jihočechy asistentka jednatele Dukly Jihlava Agáta Kremláčková a dodala, že pro domácí je to přínos po všech stránkách. Například i z hlediska prodaných vstupenek.

Velká přízeň fanoušků má hmatatelný ekonomický dopad i na budějovický klub. Třeba prodej permanentek znamená značný příjem v době, kdy řada sponzorů teprve dolaďuje smlouvy. „Fanoušci nám tím hodně pomáhají," říká Tomáš Kučera.

Ceny permanentekExkluzivní Klub 1928 = 10 000 korun;
I. kategorie = 3000 korun;
II. kategorie = 2500 korun;
III. kategorie (stání) = 1700 korun;
Fanklub = 1550 korun;
Vstupenka na ligový zápas stojí 140 korun.