Signální plány byly upravené pro křižovatky Mánesova Novohradská a Mánesova Čechova. „Nasazení izolovaného režimu na jedné straně umožňuje větší kapacitu křižovatky a přizpůsobení se okamžitým intenzitám dopravy. Na druhou stranu ale znamená rozpad koordinace po Mánesově ulici v úseku Lidická Průmyslová," říká náměstek primátora Ivo Moravec s tím, že posílené jsou zelené pro ty trasy, kde se předpokládá nově větší zatížení. Také je připraven jiný signální plán pro ranní a odpolední dopravní špičku. Náklady spojené se změnami v signalizaci uhradil Jihočeský kraj jako investor akce.

Cyklostezka V Novohradské ulici chce město České Budějovice nově zřídit cyklostezku. Její projekt se ale teprve připravuje. Realizovat by se měl podle předpokladů radnice na podzim.

Práce v Novohradské ulici postupují kupředu rychlým tempem. Podle tiskového mluvčího krajského úřadu Radka Šímy už je odfrézovaný starý povrch vozovky. Nyní začaly přípravy na položení nového asfaltu, spravují se například kanálové vpustě a vyrovnávají případné nerovnosti. „Koncem příštího týdne by se měla pokládat první asfaltová vrstva," odhaduje za provádějící firmu Swietelsky hlavní stavbyvedoucí Miloslav Jindra.

Novohradská ulice patří k řadě dopravních investic, které mají v poslední době vliv na dopravní situaci v krajském městě. Původně se měly dělat jen lokální opravy. Podle náměstka primátora Františka Konečného ale kraj vyšel vstříc požadavku města a vozovka se opravuje celá. S tím souvisí také větší rozsah uzavírky, než jaký se předpokládal původně.

Objízdná trasa je vedena po tak zvané Zanádražní komunikaci. Pro nákladní automobily s nosností nad 15 tun pak po trase Strážkovice Římov Holkov České Budějovice. Zvýšená frekvence prací na komunikacích v těchto týdnech souvisí s tím, že je možné dočerpat do konce června peníze z evropských fondů zaměřených na dopravní infrastrukturu.

Novohradská ulice má být hotova nejpozději do konce června.