Nárůst turistů potvrzuje i průvodce Jaroslav Karda, který provádí po Jižních Čechách. Náporu ubytovaných se těší také českobudějovický Clarion Congress Hotel. Jeho ředitel Martin Štolka přibližuje: „Turistická sezona se vyvíjí velice slibně. Opět pozorujeme trend posledních let, tedy nárůst počtu hostů v hlavní turistické sezoně zejména ze strany asijského trhu.“

TRENDEM JSOU ASIATI

Asiati prý přijíždí na úkor německy mluvících, které na jihu Čech provádí Jaroslav Karda. V Jižních Čechách mají zájem hlavně o památky. Jaroslav Karda někdy i s celými autobusy navštěvuje z Českých Budějovic i Písek, Telč, Český Krumlov, Hlubokou nad Vltavou. „V Českých Budějovicích mají turisté někdy jen zastávku, třeba i na cestě do Prahy,“ myslí si průvodce.

V hotelu Clarion zůstává podle Martina Štolky prý francouzská a německá klientela dvě až tři noci, asijští turisté pouze jednu noc. Většina prý míří na zámky do Českého Krumlova nebo do Hluboké nad Vltavou. „V Českých Budějovicích je hlavním tahákem samozřejmě Černá věž a náměstí Přemysla Otakara II.,“ myslí si ředitel hotelu. David Robenhaupt z českobudějovického turistického informačního centra uvádí, že se zde turisté ptají hlavně na kulturní program a na podniky, které by mohli ve městě navštívit.

JAK UDRŽET TURISTY VE MĚSTĚ

Právě pro turistickou sezonu v krajském městě vyhlásila Komise pro cestovní opatření o rozšíření turistické nabídky. Cílem je zlepšení nabídky služeb a propagace zážitkové a kongresové turistiky. Předsedkyně Jaroslava Sýkorová vysvětluje: „Cílené jsou zejména oblasti gastronomie, netradiční aktivity, poznávání města, aktivity pro rodiny s dětmi, průvodcovské služby, nabídky pro hendicapované, turistické slevové pasy.“

Dále se zabývají uspořádáním jednorázových akcí sportovních, kulturních a společenských s mezinárodním přesahem. „Komise by ráda podporovala akce spojené s fenoménem vodáctví v souvislosti s využitím potenciálu Sokolského ostrova a okolí Sportovní haly,“ vysvětluje předsedkyně komise pro cestovní ruch a dodává: „Přilákat turisty by mohla například možnost sjíždět řeku Vltavu až do Českých Budějovic, možnost koupání a relaxace v parku Stromovka, které má velký potenciál pro cestovní ruch, městská pláž, která by mohla být za mostem u Strakonické směrem na Hlubokou nad Vltavou.“

ORIENTACE NA JÍDLO A VÝROČÍ REPUBLIKY

Destinační společnost Českobudějovicko-Hlubocko, jejíž činnost hodnotí komise velmi pozitivně, se chce letos zaměřit na sto let republiky ve spojení s gastronomické zážitky. Produktový manažer Tomáš Polanský vysvětluje: „Chceme vypíchnout, co se jedlo za sto let na vorech, u vojska, v zámecké kuchyni atd.“ Gastroprogram by měl v Českých Budějovicích trvat až do babího léta.

Letos byla podle Jaroslavy Sýkorové alokovaná částka pro cestovní ruch 1 850 tisíc korun. Komise pro cestovní ruch podpořila a rada města schválila všechny podporované projekty. Zastupitelstvo města je bude schvalovat 18. června.

Lákadla pro turisty na sezonu 2018

20. – 25. 5. Budějovický majáles
2. 6. ½ Maraton České Budějovice
16. 6. Závod dračích lodí o Pohár města České Budějovice
18. 6. – 22. 6. Buskers fest
21. 6. Plachanda open
7. 6. – 30. 9. Umění ve městě
1. 7. – 6. 7. Múzy na vodě
14. 7. - Tančírna pod Černou věží
10. 8. – 11. 8. Jihočeský jazzový festival
24. 8. – 25. 8. Slavnost k 100. výročí vzniku republiky
31. 8. – 1. 9. Město lidem
27. 9. – 28. 9. Vltava žije