Pozemky mají sloužit ke stavbě komunikace, která propojí ulice Hlinskou a Hraniční a ke stavbě přivaděče k budoucí dálnici.

„Město komunikaci potřebuje," zdůrazňuje náměstkyně primátora Ivana Popelová a dodává, že z hlediska dopravního vlivu na město byla tato stavba vyhodnocena například jako významnější než Zanádražní komunikace v úseku Pekárenská – Propojení okruhů. Na projektu nových silnic souhrnně nazývaných Hlinský přivaděč spolupracuje město s Jihočeským krajem a Ředitelstvím silnic a dálnic České republiky.

Radnice čeká, že se v lokalitě výrazně zjednoduší doprava. Náměstek primátora Miroslav Joch připomíná,  že současná situace v lokalitě je neúnosná. „Krček v Hlinsku je tragický. To je zoufalost," říká Miroslav Joch a poukazuj na zúžené místo, kterým se vjíždí do Hlinska a kde se automobily stěží vyhnou.

Plánované nové dopravní tahy a hlavně sjezd z dálnice však nedávají spát některým obyvatelům Nového Vráta. 
K chystaným silnicím vznesli řadu připomínek v rámci územního řízení a jeden 
z nich – Karel Turek dokonce obsáhlým dopisem apeloval na všechny zastupitele, aby neschvalovali plánovanou směnu potřebných pozemků.

Dopis občana zastupitele nepřesvědčil

Sjezd 
z dálnice u Hlinska je nadbytečný a spojnici mezi Suchým Vrbným a Novým Vrátem by mohlo město řešit úplně jinak. Tak by se dal stručně shrnout dopis, který poslal českobudějovickým zastupitelům Karel Turek z Nového Vráta.

Jménem občanského sdružení Spolek T. G. M.  žádal zastupitele, aby kvůli novým silnicím plánovaným v lokalitě včera nesměňovali městské pozemky.

„Stavba, jak se důvodně domníváme, není ve veřejném zájmu, hrubě poškozuje životní prostředí občanů města a je dopravně nadbytečná," uvedl například Karel Turek  na adresu dálničního přivaděče. Upozorňuje na to, že nedaleko od Hlinska je u Úsilného plánován sjezd z dálnice 
na čtyřproudý přivaděč, který nabízí lepší cestu do města než případný sjezd v Hlinsku.

Karel Turek má i koncepční námitku. U Českých Budějovic nebo poblíž se plánuje pět sjezdů z dálnice, zatímco jinde stačí na obdobné město i dva. Dálnice tím podle něj ztratí svou hlavní funkci, protože na ní bude třeba snížit rychlost.

Obyvatel Nového Vráta si myslí, že i spojení Hlinská – Hraniční by se dalo řešit jinak, než jak zamýšlí radnice. Územní plán totiž navrhuje  místní komunikaci, která by propojila Vrbenskou ulici přes průmyslový areál rovnou na Rudolfovskou u benzinové pumpy.

Dopis od obyvatele Nového Vráta ale zastupitele nepřesvědčil. Při hlasování zastupitelů včera směna městských pozemků kvůli novým silnicím prošla hladce. Podle vedení města nahradí současnou nevyhovující spojnici mezi Suchým Vrbným 
a Novým Vrátem a navíc krátkou cestou odvedou na dálnici dopravu z průmyslové zóny na Vrbenské ulici.

„Město nové komunikace potřebuje. Je legitimní právo obyvatel Nového Vráta, že nechtějí mít komunikaci za zahradou. Ale pokud máme dopravu ve městě zkapacitnit, kde by měly silnice vést, když ne v nezastavěném území," říká náměstkyně primátora Ivana Popelová.