A město se pomalu tomuto trendu začíná také přispůsobovat, i když podle mnohých je dobrých stezek stále málo.


„Radnice na bruslaře myslí a viditelnýcm důkazem jsou budované cyklostezky na katastru města s asfaltovým povrchem. Děje se tak i přes často negativní postoje zástupců ochránců životního prostředí, kteří naopak prosazují propustné nezpevněné povrchy, tak zvané prosývky,“ naznačila včera tisková mluvčí magistrátu města Jitka Welzlová s tím, že radnice buduje stezky smíšené. „To znamená, že jsou určeny pro cyklisty, bruslaře i pro pěší,“ dodala mluvčí.


Ale přímo speciální trasu či dráhu pro in–line bruslící radnice zatím stavět nechystá. „V budoucnu o tom uvažujeme, realizace by se mohla týkat pravého břehu Vltavy, ale opravdu jsou to zatím jen úvahy,“ uzavřela Welzlová.


„Bruslit chodím každý druhý den, jezdím jen na stezce podél řeky, České Budějovice – Hluboká, protože jinde to ani nejde. Na stezce mi vadí její povrch na některých místech, hlavně v úseku přes Bavorovice,“ míní devatenáctiletý student Michal Janeček z Českých Budějovic. „Brusle jsem si koupil nedávno nové, za sedm tisíc korun. Město by mělo vybudovat víc tras s lepším povrchem, cyklistům to asi stačí, ale na in–liny je to málo,“ dodal Janeček.

Bruslaři patří k chodcům

Popularitu in–line bruslí už pociťují i obchodníci. „O brusle je zájem velký, kupují je jak pokročilí tak začátečníci. Naši zákazníci moc nešetří, výzbroj si už většinou pořizují kvalitní,“ řekla včera zaměstnankyně českobudějovického sportovního obchodu Adéla Dušková. Lidé neshánějí jen brusle, ale i chrániče. „Ty se kupují spíše dětem, ale i dámy, které in–liny zkoušejí poprvé, chrániči neopovrhnou,“ uvedl vedoucí další sportovní prodejny Petr Fuk.


Lékaři a další odborníci se shodují, že bezpečnost při „letním“ bruslení je věc, kterou by neměli lidé v žádném případě podceňovat. Tak podobně, jako si cyklisté zvykají na své helmy, tak by i bruslaři na ochranné pomůcky neměli před vyjížďkou zapomínat. Přilby a chrániče na kolena, lokty či zápěstí se bruslařům rozhodně doporučují. Podle doktorů se totiž většina úrazů u in–linů stává po pádu zezadu na hlavu.


A co o bruslařích říká silniční zákon? Lidé pohybující se na kolečkových bruslích jsou podle paragrafů zařazeni do kategorie spolu s chodci. „Osoba na sportovních lyžích anebo bruslích nesmí na chodníku či stezce pro pěší ohrozit ostatní chodce,“ vysvětluje okresní tisková mluvčí Policie ČR Regina Tupá. „Také je důležité, že bruslaři jsou nuceni při jízdě po chodnících dodržovat rychlost chůze, protože oni sami jsou chodci,“ upozornila mluvčí vyznavače in–linů.