Ředitel hotelu Zvon a zároveň člen komise cestovního ruchu města Petr Šalda vysvětlil důležitost prezentování se na internetu pro hoteliéry. „Nás ubytovatele živí internet již deset let. Posledních pět let bychom bez něj nebyli schopni existovat a poslední tři roky přes něj projde 90 procent rezervací,“ říká Petr Šalda, který viděl u města obrovský deficit: „Vzhledem k tomu, že 90 procent lidí si svoji cestu plánuje na internetu, by 90 procent investic z marketingu mělo jít na internet. A to bylo obráceně.“

Internet je podle něj první na seznamu, kam se má investovat a čemu se má věnovat čas a energie především: „ Je to první písmeno abecedy. Internet je ta alfa. Tam se má dnes investovat nejvíce.“ Tak to prý funguje už asi tři roky. Dalo by se prý říci, že dnes je všechno ostatní irelevantní a zanedbatelné.

Podle Petra Šaldy také před deseti lety nebylo možné, aby vedle sebe stály dva hotely a jeden byl plný a druhý prázdný. „Dnes to je úplně normální. Znám takové hotely, které jsou prázdné, protože nejsou na internetu, neumí to a nepracují s ním. Ale vedle stojí horší, oprýskaný hotel a praská ve švech. Ten první lepší hotel je kvůli tomu jako kdyby neviditelný. Turisté ho prostě nevidí, i když je pro ně mnohem lepší. I Budějovice byly do teď neviditelné,“ říká ředitel Hotelu Zvon, který věří, že s novým turistickým webem se z Českých Budějovic strhává neviditelný plášť.

Brouzdejte jednoduše a hladce na novém portálu.
Objevujte královské město, hlásá nový moderní web Budějce

Web cílí i na okolí města. A Petr Šalda společně s předsedou Destinační společnosti Českobudejovicko-Hlubocko Davidem Šťastným jsou přesvědčeni, že tuzemské i zahraniční turisty musí odnaučit jeden zlozvyk: „Venku je zvykem bydlet v infrastrukturním městě.

Například když turisté jedou do Toskánska, nejvíce odevzdají Florencii, odkud na výlety vyjíždějí a zase do ní vracejí zpět. To je správně.“ U nás ale prý lidé jezdí do Českého Krumlova, odkud se vydají na výlet například do Českých Budějovic. „Je to anomálie. Někteří to intuitivně chápou, ale vypadá to, že většinově ne,“ poukazuje na nešvar ředitel hotelu. „My je musíme naučit, že ta infrastruktura je tady. Zde je ten život! Zde jsou ty kluby, zde je to cool zůstat. Zde je levnější a dostačující ubytovací kapacita.“

Fakt, že to turisté zatím nevědí, prý prokázal i první Instagramový audit, kdy do jižních Čech přijelo dvanáct mladých lidí z celé republiky, aby svým nezevšednělým pohledem ukazovali na místa, která stojí za to navštívit. „Byli překvapení! Někteří říkali, že vůbec netušili, jak krásná místa, kavárny, kluby nebo restaurace na Budějovicku jsou,“ vypráví Petr Šalda.

Novinkou je i plánování akcí. Petr Šalda s Davidem Šťastným si do kalendáře vypsali veškeré akce, které v Budějovicích a okolí budou v roce 2018. Výsledek mluví za vše. Akce se musí rozplánovat tak, aby město bylo vytížené celoročně. „Už to není o tom, že turisty musíme hledat. Oni v tom našem rybníčku jsou. Víme, že na ten web chodí. Musíme je jen umět chytit,“ dodává ředitel.