„V rámci předmětu jsme dostali týmový úkol – nějakým způsobem zrealizovat prodej kávy," popsal Matyáš Hric z prvního ročníku oboru Řízení a ekonomika podniku. „Není to novinka, kávu prodávali ve stejném předmětu 
i naši starší spolužáci, tehdy to byly takzvané Coffee Pointy," vysvětlil a doplnil, že jeho skupina se rozhodla vytvořit projekt Dobrotivý kafe. Matyášův týmový kolega Jakub Samek doplnil, že hlavním cílem projektu Dobrotivý kafe je pomoci Potravinové bance nejen vydělat na důležité věci pro její provoz, ale celkově tento projekt dostat mezi lidi. „Takže prodáváme nejen kávu, ale i placky či propisky."

Skupina studentů pro svůj projekt vytvořila nejen logo, ale i internetové stránky. „Jsme i na sociálních sítích, používáme hashtag #dobrotivykafe. Vlastně si pomocí projektu zkoušíme, jak nejlépe oslovovat lidi, co funguje a co ne. V týmu jsme si rozdělili role, je to podobné, jako kdybychom skutečně podnikali," shrnul Matyáš Hric.

Tým Dobrotivýho kafe se navíc rozhodl spolupracovat 
se staršími kolegy, kteří si projektem Coffee Point také prošli. „Dali jsme se dohromady s Michalem Brychtou 
a Petrem Hojdánkem. Ti totiž založili občerstvení Bouda 
v kampusu univerzity a mají 
i Kavárnu ZSF na Zdravotně sociální fakultě. Dobrotivý kafe proto prodáváme 
i u nich," dodal ještě Jakub
Samek.

Občerstvení Bouda i kavárna totiž vznikly právě díky studentskému prodeji kávy. „Tohle už je naše skutečné podnikání, univerzita nám vyšla vstříc, ale je to celé na nás," popsal Petr Hojdánek. „Matyáš a Jakub za námi přišli, zda bychom jim s Dobrotivým kafem nechtěli pomoci. Rádi jsme se zapojili," dodal.

„Pro studenty je to dobrá příležitost, vyzkoušet si, jak vypadá skutečné podnikání. Zároveň mají zázemí univerzity," popsal projekt proděkan pro rozvoj Radek Toušek. „Součástí těchto studentských projektů je navíc právě dobročinnost. Kávu, kterou prodávají, dodává chráněná dílna Dranonice. Výtěžky 
z prodeje jdou na dobrou věc. Loni studenti podpořili například budějovické občanské sdružení FOKUS. Letos Dobrotivý kafe pomáhá nově založené Potravinové bance Jihočeského kraje," dodal.

Dobrotivý kafeHlavní vizí projektu Dobrotivý kafe je propojení podnikání 
s dobročinnou aktivitou. Osvěžení teoretického studia uskutečněním konkrétního projektu 
v areálu Jihočeské univerzity.

V rámci předmětu Semestrální projekt – Firma I dostali studenti zadání s názvem „Coffee point".

Jedná se o úkol pro týmovou práci. Ze zadání vyplývá libovolná forma prodeje kávy. Výtěžek by měl skrze veřejnou sbírku sloužit k nákupu manipulačního vozíku pro Potravinovou banku 
v Jihočeském kraji. Tato nová nezisková instituce bude zajišťovat potraviny pro sociálně slabé spoluobčany v regionu a také bránit plýtvání s jídlem.