Například škola Polyglot nabízí dvoutýdenní výuku dopoledne i odpoledne. „V kurzech angličtiny i němčiny máme ještě čtyři volná místa,“ řekla recepční školy s tím, že v každém kurzu, který zahrnuje buď třicet dva nebo čtyřicet hodin, může být maximálně osm studentů.
Zájem o cizí řeč je také v jazykové škole Skřivánek. I tam mají stále volná místa, do kurzu se ale mohou zapsat vždy nanejvýš čtyři zájemci. „I když je největší nápor na podzim, zájemce máme i v létě ,“ potvrdila Alena Fraňková.
Prázdninovou výuku zajišťuje i další českobudějovická škola Horizonty. Ta nabízí intenzivní kurz angličtiny a němčiny na všech úrovních znalostí každý týden. Jeden takový intenzivní kurz předloni absolvovala také dvacetiletá Irena Michalová. „ Moc se mi to líbilo, můj kurz trval týden a byl opravdu intenzivní, tolik kolik jsem se toho naučila, se normálně lidi naučí za rok,“ chválí si.
Učí se i děti
Jazykové znalosti si doplňují nejen dospělí a mládež, které je většina, ale i děti, a proto stále více roste obliba letních táborů zaměřených právě na cizí řeč. Například jazyková škola Lingo pro děti v současnosti pořádá jazykový tábor. Cílem pobytu je nenásilně seznámit děti s cizím jazykem. „Cizímu jazyku věnujeme velký čas. Děti mezi sebou komunikují česky a anglicky nebo německy. Kromě toho ale také v dětech probouzíme zvědavost po poznání, odkud se věci berou. Velmi důležité je pro nás, aby na táboře měli co nejvíce zážitků a prožitků. Součástí pobytu v přírodě jsou i pohybové aktivity a výlety,“ uvedla jednatelka školy Lenka Muselová.
Školka s angličtinou
Právě tato jazyková škola se rozroste o ne jen tak ledajakou školku. Od září tu bude každé dopoledne pro děti od tří let připraven program, jehož součástí je také výuka angličtiny.
„Máme volná místa a nabírat budeme ještě i v září, takže maminky mohou své děti přihlašovat. Je dobré, když se dítě začne učit cizí jazyk brzy, ale ne každý volí vhodnou techniku. U nás se bude s jazykem nenásilně seznamovat,“ řekla Muselová. Kromě výuky cízího jazyka bude školka zvláštní také tím, že v ní pracovníci uplatní takzvanou Montessori pedagogiku. Jejím cílem je vychovávat svobodné, zodpovědné a samostatné osobnosti. „Respektujeme individualitu každého dítěte. Podporujeme děti ve vzájemné komunikaci a spolupráci,“ dodala Muselová.
Lucie Jakschová