„U viaduktu je to na dlouho, na jednu zelenou projedou maximálně tři čtyři auta," stěžuje si na provoz v křižovatce třicetiletý Kamil Houška, který denně jezdí z Pekárenské ulice do Suchého Vrbného. Pro návrat domů volí radši delší cestu s dvěma křižovatkami navíc, a to po zanádražní komunikaci. „Když nejede vlak, je to úspora času," vypozoroval Kamil Houška.
Z analýzy dat dopravní ústředny po měsíci provozu křižovatky vyplynulo, že je potřeba intervaly semaforů změnit. „Jako problém se během provozu ukázal hlavní směr po Nádražní oběma směry a levé odbočení z Nádražní pod viadukt. Je zřejmé, že řidiči si zatím nezvykli projíždět zanádražní tangentou, jak s tím počítal původní návrh světelné signalizace," uvedla náměstkyně primátora Ivana Popelová s tím, že u těchto problémových směrů se nyní prodlouží zelená. Děje se tak na úkor intervalů na Rudolfovské třídě v obou směrech. Ve špičce má navíc křižovatka jiný signální plán.
Maximální dopravní špička vrcholí mezi 15. a 16. hodinou, kdy křižovatkou ulic Nádražní a Rudolfovská projede více než tři tisíce aut. Pro tuto dobu a ranní špičku se celkový signální plán křižovatky prodlužuje oproti základnímu programu o 10 sekund na celkových 80 sekund a navíc je vyjmut z koordinace se sousedními křižovatkami.
Délka zelené na kritizovaném levém odbočení dosahuje v odpolední špičce 11 sekund oproti původním 7, což umožní projetí šesti vozidel za jeden cyklus. „Tím došlo ke zvýšení kapacity tohoto levého odbočení asi o třicet procent," dodala náměstkyně primátora Ivana Popelová.