„Nejsme z krabic. Melodie také není čtverhranná. Je v tom lidské tělo, je v tom příroda. Je v tom i žena. Je to organický tvar,“ říká architekt o návrhu Koncertního a kongresového centra Antonína Dvořáka. Střechu navrhl architekt černou ze skleněných dlaždic, dva sály pro tisíc a čtyři sta posluchačů zase v oranžové a žluté barvě. Další barvou interiéru je modrá.

Kavárna, restaurace a kompletní zázemí pro velký symfonický orchestr, to vše má nabídnout nové centrum. Specialitou pro zde budou nové varhany, navržené zvlášť pro novou budovu. Provoz se má financovat i z komerčních aktivit. „Komerce má určitý význam. Rovnováha na konci měsíce je důležitá a každá galerie řekne, že vydělává především na kafi,“ připustil význam obchodního pohledu Jan Kaplický.

„Mohly by se zde pořádat kongresy a vynikající akustiku by mohla využít velká studia k nahrávkám vážné hudby,“ říká za Jihočeskou společnost přátel hudby její člen Vladimír Kostka. Právě Jihočeská společnost přátel hudby (JSPH) architekta s nabídkou na spolupráci oslovila. Projekt podporuje i českobudějovická radnice, která podle primátora Juraje Thomy bude podporovat JSPH při získávání financí z různých zdrojů mimo městský rozpočet. Na centrum je třeba sehnat podle Kostky více než miliardu korun a spoléhá se i na Evropskou unii. „Evropské fondy, to je absolutně na začátku,“ upozornil však eurokomisař Vladimír Špidla, který byl představení projektu přítomen. Špidla ale zároveň dodal, že projekt se mu zdá úžasný a jedna miliarda, že jsou sice velké peníze, ale v tomto případě ne zbytečně vyhozené.