„Jsme regionální firma a působíme hlavně v Jihočeském kraji. Zákazníkovi chceme nabídnout zboží, které pochází z kraje, a tím chceme podpořit i naše zemědělce a zaměstnanost v regionu,“ sdělil ředitel Jednoty Jaroslav Froulík.

V obchodech Terno a Trefa tak budou na potraviny místních výrobců upozorňovat značky a loga „Z našeho regionu“ a „Chutná hezky. Jihočesky“.

Chutná jihočesky

Právě vítězné produkty ze soutěže Chutná hezky. Jihočesky, kterou vyhlašuje Regionální agrární komora Jihočeského kraje, zařazuje Jednota do své nabídky. Zákazníci tak mohou ochutnat například letošní vítězný tmavý med hlubockého včelaře Antonína Zvánovce, staročeský trdelník českokrumlovského pekařství Nodes, Jindřichohradecký Tuzemák a mnoho dalších. Na pultech a v regálech supermarketů Jednoty se totiž objeví výrobky, které se umístily na prvních třech místech v každé kategorii.

„Dnes nabízíme devadesát procent čerstvého zboží od regionálních dodavatelů,“ poznamenal náměstek pro obchod a marketing Jednoty Pavel Primus.

„Docela si všímám a radši vezmu to, co je odtud. Teď jsem třeba koupila uzeniny z Týna. Když jsem je brala posledně, musím říct, že nám chutnaly,“ ukázala do nákupního košíku Božena Kolářová z Českých Budějovic.

Podporu vysoce kvalitním regionálním produktům věnuje také Jihočeský kraj. „Usilujeme o to, aby část z příspěvku na národní značku Klasa obdržely přímo kraje právě na podporu místních specialit,“ uvedl krajský radní Jiří Netík.

„Navrhujeme, aby kraje měly možnost využít na propagaci místních potravinářských výrobků kolem deseti procent ze zhruba dvousetmilionového státního příspěvku na značku Klasa. Nyní se tímto návrhem zabývají právníci, Po odsouhlasení na úrovni krajů by tomuto řešení už nemělo nic stát v cestě,“ vysvětlil Netík, který o novém příspěvku pro kraje jednal i s ministrem zemědělství Petrem Gandalovičem u příležitosti jeho návštěvy na letošním agrosalonu Země živitelka.

Cení se kvalita

Důležité podle Netíka je, že i kraje budou moci rozhodovat, který z výrobků si zaslouží podporu, čímž národní projekt získá také regionální rozměr. Obdobou budoucí značky Regio Klasa je již fungující, výše zmiňovaný jihočeský projekt „Chutná hezky. Jihočesky“.

„Spotřebitelé budou mít jistotu, že kvalita oceněného výrobku je pod kontrolou, navíc pro turisty se značka Regio Klasa stane jasným vodítkem při vyhledávání místních specialit,“ dodal Netík s tím, že výhodu na trhu získají i samotní výrobci, kteří musí na potravinářském trhu soupeřit s nadnárodními společnostmi.