Edwin OttaZdroj: DeníkJeště do minulého roku ale vítal cestující místo důstojně vypadajícího reprezentanta jihočeské metropole omšelý objekt, připomínající spíše než architektonickou dominantu postupně uvadající mršinu, ze které tu a tam odpadl kus omítky nebo římsy. A orli na průčelí jakoby jen čekali, až odpadne další kus, aby se na něj mohli snést jako na vítanou kořist. Nekroužili ovšem nad nádražím jako v románech Karla Maye.

Nad nádražím kroužili jiní, kteří slibovali velkolepou dostavbu, a přitom možná počítali s tím, že komerční využití objektu bohatě vynahradí chystanou investici. Ta se ale odkládala a spolu s ní i potřebné opravy budovy z roku 1908. Nakonec investorská firma zabředla do problémů a z velkolepé akce sešlo. Opravy za necelých sedm set milionů korun nyní řídí Správa železnic, která objekt převzala od Českých drah. První část nádraží už je opravena a orli na průčelí si určitě rádi posedí.