Budějčtí to dobře znají – z loňských oslav 30 let od sametové revoluce nebo z výročí 750 let založení města. Tehdy firma Art4 Promotion rozzářila Samsonovu kašnu i radnici. Přípravy na akci zabraly měsíce a vyšly město na sta tisíce. Zhruba dvě stě tisíc korun dostala loni společnost Borovka Event.

Partička studentů z Gymnázia Česká si 1. března zkusila něco podobného. „Ožít“ nechala budovu školy. Trojice děvčat vytvořila scénář v powerpointu, dvojice kluků zajistila technické provedení. Vše za týden a nutno říct, že to bylo zdařilé. Proč tedy město vynakládá takové peníze, když má – dá se říct – hned za barákem skupinku nadšenců, která to zvládne také?

Je jasné, že na velké akce chybí zatím studentům zkušenosti, ale vždyť jaro a léto v krajském městě – to je nespočet kulturních akcí, kde by se dal vytěžit jejich potenciál. Budějovický majáles, Město lidem, lidé městu, Plachanda Open… Zkusme tak studenty místo toho, abychom je jako nadané ocenili na radnici, podpořit v tom, co jim jde a baví.