Často přemýšlím, od čeho se může odvíjet tučně zvýrazněné procento, o které je snížená cena třeba u vánočního cukroví nebo čokoládových kolekcí. U klasických vánoček to ještě chápu, ty jsou v prodeji prakticky celoročně. Nebo, když těsně před Štědrým dnem obchodník zlevní vánoční zboží, aby ho vyprodal.

A pak jedu kolem billboardu, který nabízí kanadské jedle z Dánska, kde je původní zhruba o dvě stovky vyšší cena přeškrtnutá. To se mi nějak nezdá. Kdo si kupuje "rostlý" vánoční stromek v létě? Jedině, že by si udělal zásobu na další svátky a modlil se, aby mu jehličí neopadalo. Tak kde se tedy bere ta přeškrtnutá cena, od které se odvíjí ta slevová akce. Nemůžeme se občas nechat ukolébat výhodnou nabídkou ve smyslu hlášky z jedné povídky Šimka a Grossmana: "Nechci slevu zadarmo"?

Tak si užijte předvánoční shon bez zbytečného stresu a klidné vánoční svátky.