Radka DoležalováCvičení je užitečné tím, že teorii následuje velmi živá praxe. Po chodbách chodí zakuklenci, střílí a snaží se vniknout do třídy, jindy mezi skupinku ukrytých učitelů vpadne zakrvácený raněný a zoufale prosí o pomoc. „Modelové situace, při kterých se střílí a teče umělá krev, jsou stresující. I když všichni vědí, že jde jen o nácvik. A pod tlakem se dělají chyby. To je přesně to, o co nám jde. Učitelé se obyčejně za chyby při výcviku stydí a pak si je pamatují,“ vysvětluje jihočeský policejní tiskový mluvčí Jiří Matzner, který se pravidelně účastní například coby zraněný figurant.

Pan ředitel, kterému se napoprvé nepodařilo bezpečně provést svěřenou skupinu ohroženou školou a zavedl je přímo k ozbrojenci, si bude svou impulsivní reakci pamatovat. Je více než pravděpodobné, že právě on, by nyní dokázal v reálné situaci, chybu nezopakovat a své žáky zachránit. Může a měl by být na svojí odvahu udělat chybu hrdý.