Jihočeský kraj chystá i projekty na další cyklostezky. Jedna má vést ze Zlaté Koruny do Boršova nad Vltavou. Nabídla by nové kilometry příjemného cestování podél řeky. Podle Dariny Bosákové ze Včelné by jistě byla využívaná. „Bylo by to fajn,“ říká k plánované trase a upozorňuje, že teď se dokončuje cyklostezka z Boršova nad Vltavou do Plané. Z Plané se už dnes dá po cyklostezce jet až do Budějovic.

Darina Bosáková na kole často jezdí a navíc z Restaurace a pizzerie Archa v Boršově, kde pracuje, ví, že v sezóně jsou vyjížďky podél řeky už teď oblíbené. „Jezdí tudy hodně na Dívčák,“ uvádí příklad častého výletu, a to se zatím jede z Budějovic či Boršova na Dívčí kámen zčásti po okreskách, zčásti po polních či lesních cestách.

Skoro 190 kilometrů

Kvůli doplnění a spojení dosavadních cyklostezek na trasu dlouhou celkem 189 kilometrů už Jihočeský kraj podepsal memorandum s celkem 21 obcemi.

Bezpečná jízda na stezce, kam by nesměly automobily, což ocení hlavně rodiče s dětmi, by pak vedla z Lipenska až k soutoku Vltavy s Lužnicí. Nejnovější projekty, o jejichž zadání rozhodla rada kraje minulý týden, se podle mluvčí krajského úřadu Hany Brožkové týkají trasy ze Zlaté Koruny do Boršova nad Vltavou a úseku z Purkarce do Hněvkovic na Budějovicku.

Znovu po Okružní bude vedena objízdná trasa v Budějovicích kvůli uzavírce Rudolfovské ulice, kde se bude opravovat vodovod. Dopravní omezení se dotkne hlavně úseku mezi Hlinskou a Okružní. Na snímku Rudolfovská ulice ve zmíněném úseku.
V Budějovicích bude částečně uzavřena Rudolfovská ulice

Vítěz nebo vítězové výběrového řízení budou mít za úkol zajistit geodetické práce a všechny průzkumy. Mají také projektovou přípravu dovést až ke stavebnímu povolení a na starost potom mají mít i částečný dozor nad stavbou.

Projektová dokumentace bude vycházet z už hotové Studie proveditelnosti Vltavské cyklostezky.

Šest milionů za projekt

Hodnotící kritéria budou stejná u obou zakázek, a sice cena (80 %) a zkušenosti účastníka s podobnými zakázkami (20 %). „Zahájení prací na projektech se předpokládá v květnu,“ zmínila mluvčí Brožková s tím, že hotové projekty se mají odevzdávat v listopadu příštího roku. Náklady se odhadují pro každý projekt na šest milionů korun s DPH, ale rozhodující bude výsledek výběrového řízení.

V Týně se chystá rekonstrukce a uzavírka mostu přes Vltavu.
V Týně nad Vltavou přibude dočasně jeden most, ale jen pro osobní auta

Náklady na všechny stavební práce při dokončení Vltavské cyklostezky se odhadují zhruba na miliardu korun. Počítá se s tím, že by je platil kraj s podporou dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Případné zahájení stavby zmíněných dvou úseků se ale předpokládá nejdříve v roce 2024.