Díky úpravám se křižovatka rozšíří a zvýší se počet jízdních pruhů. Zároveň se vybudují bezpečnostní ostrůvky na přechodech pro chodce.
Právě v těchto dnech se kope nový pravý odbočovací pruh z Lidické (ve směru od polikliniky Jih) na Mánesovu. Nově tu vznikne i samostatné levé odbočení.

Právě odbočování doleva bylo až dosud velkým problémem celé křižovatky. Kritizuje je například i Michal Mikeš z Brloha, který křižovatkou denně projíždí na cestě do a z práce. „Vadí mi, že nejsou vůbec vyřešeny semafory. Když chce člověk odbočit doleva, najede do křižovatky a musí všechny pouštět, pak dojíždí už na červenou, když se rozjíždí auta v dalších směrech," říká Michal Mikeš.

Plán uzavírek
- minimálně do 3. září budou 
v provozu stávající semafory
- následně budou asi tři týdny křižovatku řídit policisté
- 17. až 18. a 24. až 25. srpna –  částečná uzavírka Lidické směrem na Rožnov pro vozidla nad 3,5 tuny mimo MHD
- 14. až 15. září – úplná uzavírka Lidické ve směru na Rožnov pro všechna vozidla
- 21. až 22. září – úplná uzavírka vždy jedné poloviny křižovatky

Rekonstrukci křižovatky financuje Jihočeský kraj, částečně se na ní podílí i město České Budějovice. „Celý projekt byl odhadován na 25 milionů korun, ale v rámci tendru jsme vysoutěžili cenu zhruba 17 milionů," informoval krajský radní pro oblast dopravy Antonín Krák.

Rozšířením křižovatky v její jižní části (na Lidické ve směru od polikliniky Jih) vzniknou dva nové jízdní pruhy – samostatný odbočovací pruh doleva a doprava. Rovněž se sem prodlouží preferenční pruh pro autobusy MHD.

Nový pruh  umožní snazší levé odbočení i řidičům jedoucím z Mánesovy směrem od nádraží na Lidickou. Pro zvětšení bezpečnosti chodců přispěje vytvoření čtyř ostrůvků, které zkrátí délku přechodů.

Křižovatka má být kompletně hotova do konce září. O několik měsíců později, pravděpodobně na přelomu roku 2013/2014, tu začne vyrůstat nová dominanta města – administrativní centrum Piano. Budova, která svým vzhledem připomíná koncertní nástroj, bude mít pět nadzemních podlaží s převážnou většinou kanceláří a několika obchody a dvě podzemní patra. Tam bude moci parkovat 127 aut. Dvacet pět parkovacích míst se vytvoří i kolem objektu.