„Odborná firma zahájí práce na novém značení ve večerních hodinách," potvrdil chystané změny náměstek primátora Kamil Calta. Díky úpravě by měla křižovatka odbavovat rychleji řidiče mířící na Prahu a nepřímo i na sídliště. „Zvýší se počet pruhů na vjezdu do křižovatky, čímž se zvýší její kapacita," uvedla náměstkyně primátora Ivana Popelová.

Z Nádražní ulice dnes průměrně denně odbočuje do směru na Prahu 3500 osobních a 1100 nákladních vozidel
a autobusů. Směrem z Nádražní do Strakonické projede průměrně denně 6000 aut a 1000 nákladních automobilů a autobusů. A zatím se dělily dohromady o dva pruhy. Chystaná změna odpovídá tomu, jak byla křižovatka značena provizorně při nedávných stavebních úpravách železničního koridoru. Ukázalo se, že více pruhů se do křižovatky „vejde", a tak teď bude značení přeměněné natrvalo. Podle některých řidičů by ale bylo možné přidat pruh i na protější straně křižovatky.

Pruhy chtějí přidat jen z jedné strany

Nové značení přidá křižovatce Nádražní ulice a Pražské třídy ve směru z Nádražní pruh navíc. Dosavadní tři se zúží a budou celkem čtyři. Podle řidiče Pavla Čiháka by plynulosti dopravy pomohlo, kdyby jeden pruh přibyl i v opačném směru ze Strakonické do Nádražní. „Místa je tam dost," míní Pavel Čihák z Dobré Vody, který lokalitou často projíždí. V případě potřeby by se podle Pavla Čiháka mohla silnice trochu rozšířit i na okolní pozemky. A tak by mohly být ze Strakonické dva pruhy rovně a dva odbočovací pruhy na Prahu, celkem čtyři. Podle radnice se ale navýšení počtu pruhů ve Strakonické zatím nechystá. Teď vedou do křižovatky pro přímý směr a odbočení doleva tři. „Zřízení dvou jízdních pruhů pro přímý směr a dvou pruhů pro odbočení doleva by předpokládalo stavební úpravy křižovatky a značné finanční prostředky," uvedla náměstkyně primátora Ivana Popelová s tím, že stát těžko bude do křižovatky investovat, když má komunikace časem přejít do majetku Jihočeského kraje.