Rada města proto nyní rozhodla o tom, že projekt změn v lokalitě rozdělí do dvou částí. „Jedna část se bude týkat křižovatky u Dlouhého mostu," uvedla pro Deník náměstkyně primátora Ivana Popelová a dodala, že druhá část projektu zahrne změny před výstavištěm a v křižovatce Husovy třídy s ulicí Antonína Sovy.

Na křižovatce před Dlouhým mostem by mohlo přibýt přímé odbočení takzvaným bypassem z Husovky doprava Dlouhou louku a z Dlouhé louky směrem k mostu. Podobná přímá odbočení fungují již na křižovatce Mánesovy ulice a Lidické třídy.

Podle obyvatele sídliště Máj Milana Syrovátky, který pravidelně jezdí směrem na Nové Hodějovice, by úprava křižovatky v Husově třídě mohla dopravě pomoci. „Mně se to na té Mánesovce líbí. Je to zrychlení," říká Milan Syrovátka, který by proti podobné úpravě na dalším místě nebyl. „Jen si musejí řidiči dávat pozor na to, že vozidla na hlavní mají přednost," dodává k případné částečné absenci semaforů Milan Syrovátka.

Protože by se ale situace pro chodce stala u Dlouhého mostu po uvedených změnách komplikovanou, chce pro ně město zřídit podle náměstkyně Ivany Popelové nadchod.

Ten má umožnit bezpečnou cestu přes křižovatku, která se promění a cesta přes ni by byla pro pěší příliš komplikovaná. Náměstkyně primátora Ivana Popelová ale ujišťuje, že nadchod bude s mírným sklonem a vhodný i pro vozíčkáře. Mimo jiné díky tomu, že Dlouhý most je výše než křižovatka Husovy třídy a ulice Na Dlouhé louce.

Momentálně se připravuje projekt a je těžké odhadnout, kdy by se mohly změny přímo v křižovatce nebo zmíněný nadchod realizovat. Podle Ivany Popelové se totiž také musí jednat s Ředitelstvím silnic a dálnic a Jihočeským krajem, kterým komunikace v lokalitě patří.

Rychleji by mohl být připraven projekt změn dále 
v Husově třídě. Jde o zastávky před výstavištěm, novou podobu přechodu a osazení semaforů do křižovatky s ulicí Antonína Sovy, která se nachází směrem k Branišovské ulici.

Podle náměstkyně primátora by se tahle část projektu mohla uskutečnit již letos na podzim, po výstavě Země živitelka nebo začátkem příštího roku. Jak Výstaviště České Budějovice, tak investor budoucího bytového domu, jež má vzniknout nedaleko křižovatky Husovy třídy a ulice Antonína Sovy, mají podle Ivany Popelové zájem se na projektu účastnit a žádné problémy zde nejsou.

Úpravy Husovy třídy do značné míry souvisí i s projektem koridoru pro městskou hromadnou dopravu, který by měl umožnit rychlejší cestu autobusů a trolejbusů ze sídliště Máj do  centra Českých Budějovic.

Na jaké změny se řidiči také musí připravitMariánské náměstí čeká na koridor
Velké změny se chystají na Mariánském náměstí v Českých Budějovicích v souvislosti s koridorem pro rychlejší jízdu městské hromadné dopravy ze sídliště Máj směrem k vlakovému nádraží. Stavební úpravy v křižovatce se plánují už letos 
v létě nebo na podzim. V rámci dopravních změn chce radnice zavést zákaz jízdy z ulice Na Sadech směrem do Husovy třídy a jiné úpravy.

Parkování
Velkou změnou pro organizaci dopravy má být v Českých Budějovicích rozšíření zón placeného stání, které je ohlášené na přelom podzimu a léta. Přes velké debaty, které záměr radnice vzbudil, stále trvá. Zároveň vedení města slíbilo, že bude uveden do provozu systém záchytných parkovišť pro přespolní řidiče, například u vlakového nádraží.

Změní i Nádražní
Novou podobu by měla dostat 
i křižovatka Nádražní ulice 
a Žižkovy třídy. Posunout by 
se mohly zastávky městské hromadné dopravy na straně k vlakovému nádraží a uvažuje se také o zřízení dalšího přechodu přes Žižkovu třídu, hned u autobusového nádraží. O přesné podobě změn se ale zatím jedná mezi městem a dalšími zúčastněnými stranami.