Jedna z dlouho očekávaných dopravních staveb v krajském městě už se přiblížila konkrétním plánům na realizaci.

Spojnice mezi kruhovou křižovatkou v Okružní ulici a Jírovcovou ulicí by se mohla začít stavět už letos.

Pomůže podjezd?

„Hlavní důvod, proč se bude nová komunikace stavět, je vlastně ten, že spojnice Okružní a Nádražní ulice bude přivaděč od dálnice D3 do města. Kousek nad kruhovým objezdem na Okružní bude totiž sjezd z dálnice. A my jsme nechtěli, aby auta jezdila do města po Pražské a Rudolfovské třídě,“ popsal hlavní účel stavby ředitel českobudějovické správy Ředitelství silnic a dálnic Josef Pešl.

Nová čtyřproudá komunikace tak bude muset i podjíždět železniční trasu České Budějovice – Praha, respektive Plzeň.

„Vybudováním propojení dopravních okruhů dojde k významnému odlehčení silniční dopravy, dnes velice zatížené části města České Budějovice. Podjezd přispěje k odlehčení prostoru křižovatky Nádražní – Rudolfovská u viaduktu. Sníží také dopravní zátěže na Rudolfovské a Pražské ulici. Prodloužením stávající silnice, a tím propojení dvou dopravních okruhů v Budějovicích, bude dosaženo plnohodnotného využití již vybudované přeložky České Budějovice – Lišov,“ píše se na oficiálních webových stránkách Ředitelství silnic a dálnic.

Ne zdaleka všichni jsou ale tímto projektem nadšeni.

„Víte kolik tisíc aut sjede z dálnice a pojede to rovnou do středu města? To bude jenom horší, žádná změna k lepšímu,“ kroutí hlavou pětatapadesátiletá Marie Levá.

Nedaleko křižovatky Pražské třídy a Nádražní ulice vznikne nová velká světelná křižovatka, která napojí Okružní ulici přímo na městský okruh. V budoucnu chce město přes tuto silnici napojit na městský okruh i tzv. Zanádražní komunikaci.