Provoz na frekventované křižovatce je v současné době minimálně nepřehledný. Shodují se na tom řidiči, například dvaapadesátiletý Karel Fanta z Českých Budějovic.

„Ne, ta křižovatka teď není dobře udělaná. Pokud to tam člověk dobře nezná, může být zmatený, kdo je na hlavní. Chybí i přechody pro chodce," říka Karel Fanta s pohledem upřeným na místo, kde by měl nový kruhový objezd pomoci dopravě. „Jezdím do Kauflandu tak dvakrát, třikrát týdně a myslím, že kruháč tady tomu jen prospěje," chválí.

Podle náměstka primátora Kamila Calty by měla nová okružní křižovatka zvýšit bezpečnost chodců a zajistit plynulejší provoz. „Dojde k úpravě nynější nepřehledné křižovatky ulic Na Sádkách a Pasovská, kde vznikne kruhová křižovatka a bude tam rozšířena komunikace," popisuje.

Radní si uvědomují, že je tento úsek hodně frekventovaný a denně jím projede několik stovek vozidel. „Lidé tudy jezdí za nákupy nebo si zkracují cestu do zaměstnání či domů. Na místě jsme provedli šetření a zjistili, že tento stav je nevyhovující," dodává Kamil Calta 
s tím, že výběrové řízení na stavební práce za jeden milion korun je již vypsané. „Naše představa je, že se po nové stavbě řidiči projedou už v létě," dodává náměstek.

Budějovičtí radní řeší problém s nepřehlednou křižovatkou u Kauflandu v západoevropském stylu. Kruhový objezd vymysleli v Anglii, odkud se rychle rozšířil na celý evropský kontinent.
Ne všichni jsou však přesvědčeni, že toto řešení dopravě na rušné křižovatce uleví. Třiatřicetiletý Daniel Vít z Českých Budějovic vidí problém hlavně v příliš vysokém počtu aut v centru.

„Kruhový objezd je většinou nejlepší řešení, ale v tomto případě si tím nejsem vůbec jistý. Aut, která tudy jezdí, je prostě moc," poukazuje na neexistující obchvat města. Podle Daniela Víta si mnoho řidičů krátí okolo Kauflandu cestu a v rušném provozu hrozí na kruhovém objezdu zácpy.

„V Litvínovicích je kruháč hodně malý a často jsou tam ve špičce fronty. U Kauflandu by musel být dvouproudý, stejný jako u Globusu, ale takový se tam podle mě nevejde," nabízí srovnání.

Zásobování

V milionovém projektu, který již město zadalo, musí radní myslet i na dostatečně velké rozměry kruhového objezdu. Zásobování  supermarketů je závislé na velkých kamionech, kterým musí být objezd přizpůsoben. Tiskový mluvčí Kauflandu Michael Šperl potvrzuje, že firma je s radnicí
v kontaktu a na tuto nutnost upozorňuje.

„S městem České Budějovice jsme v úzkém kontaktu ohledně výstavby kruhového objezdu. V současné době čekáme na aktuální návrh objezdu od zástupců, který by měl řešit jeho přesné  parametry," uvádí.

Dlouholetý řidič kamionu Pavel Prejzek z Českých Budějovic vysvětluje, že důležitější než šířka pruhů je průměr objezdu. „Musí být dostatečně velký, protože kamion je dlouhý a při výjezdu z kruhového objezdu, v případě, že by byl malý,  by se mohlo stát, že by zadní kola najela na středový ostrůvek," popisuje Pavel Prejzek. Dodává, že téměř všechny kruhové objezdy 
v Českých Budějovicích jsou dostatečně velké, jedinou výjimkou je ten litvínovický. „Tam si řidiči kamionů vždycky musí dát pozor," varuje Prejzek.

Hlasy na facebooku

Na oficiálním facebooku města České Budějovice se pod zprávou o plánech radních rozběhla živá diskuse. Mezi nejvýraznější argumenty odpůrců objezdu patří právě problémy se zásobováním.

„Podle mne křižovatka větší problémy nezpůsobuje a na úkor neukázněných chodců budou zase trpět řidiči. Mimochodem, řidiči kamionů zásobující Kaufland vám skutečně 'poděkují'," píše na facebooku Štěpán Tomeček z Českých Budějovic. Přestože jsou hlasy na podporu stavby v menšině, například Filip Mileret z Českých Budějovic vidí  v kruhovém objezdu možnost, jak zabránit zmatkům.  „Kruhový objezd mi tu nevadí, alespoň odpadnou zmatky přijíždějících od Kauflandu, z nichž si dobrá čtvrtina myslí, že mají přednost. Spíše nechápu úpravy, které už proběhly nedávno. Proč tam není normální chodník, ale jenom zátarasy?" ptá se.