Přes Google zřídil škole účty žáků i učitelů, virtuální učebny, prostřednictvím nichž dostávají děti od učitelů úkoly a kde se výuka koná. „Je to stabilní prostor,“ myslí si Jakub Masák a dodává: „Nejdůležitější je to, že jde o jeden jednotný kanál pro vše.“ Škola také uznala, že je vhodnější, než jiné. „U nás dává vedení prostor modernějším věcem, je ochotné,“ tvrdí.

Zařizování této varianty se mladému učiteli zdálo nejrychlejší, proto ji vybral. „Navíc je to přehledné a intuitivní,“ chválí si.

Jakub Masák jednal přímo s Googlem v angličtině prostřednictvím emailu. „Ozvali se mi zpět. Musel jsem doložit, že jsme škola,“ líčí. ZŠ Malá strana jeho iniciativu uvítala, nyní prý tuto distanční výuku ovládají učitelé, kteří se zúčastnili školení, i žáci. „Žádný problém , opravdu to zvládne každý,“ tvrdí třicetiletý vyučující z Českých Budějovic.

Jakub Masák v tomto období výpočetní techniku pro první stupeň online neučil, proto mu zbyly jazyky, angličtina a němčina, na kterék němu chodí žáci druhého stupně.

Co si myslí učitel o distanční výuce? „Je to mnohem náročnější, než učit přímo ve třídě,“ má pocit. Přípravy na hodiny v tomto období jsou opravdu speciální. „Snažím se výuku přizpůsobit podmínkám, aby si něco odnesli,“ říká.

Sám vyučuje z domova, ale do práce občas zajde, aby se poradil s kolegy. „Odloučení je zvláštní,“ uvažuje muž zvyklý na dobrý kolektiv. Se spolupracovníky, rodiči i žáky stále udržuje kontakt. „Lidé musí myslet při práci z domova také na sebe a vše si v klidu rozvrhnout,“ dělí se o svůj tip, jak se z toho všeho doma „nezbláznit“.