„Spousta řidičů si zvykla, že si tady mohou zadarmo zaparkovat a kdekoliv projet. Na Lannovce to pak vypadá spíše jako na magistrále než na pěší zóně,“ zlobí se obyvatelé městského bulváru a žádají, aby radnice udělala v otázce dopravy nějaké kroky.


Podle vedoucího odboru dopravy a silničního hospodářství magistrátu Jaroslava Mráze je zbytečné v této době bulvár upravovat. „Nemá cenu do Lannovy třídy dneska nějak zasahovat, když se brzy začne stavět,“ upozornil na rekonstrukci zbylých částí frekventované komunikace. „Stavební povolení je již vydané a horní část Lannovy třídy se na rekonstrukci připravuje, může se tedy začít kopat. Ale vše záleží na penězích,“ doplnil Mráz.


Značky mluví jasně
„Také vím, že lidé psali petici, kterou chtěli jinak vyřešit rekonstrukci zbytku Lannovky. A pak také ještě řešíme žádost obchodnků, kteří koupili bývalý dům společnosti E.ON. Ti chtějí zásobovat své obchody přímo z Lannovy třídy, což jim chceme rozmluvit,“ upozornil. „Každý by chtěl parkovat s automobilem před svým domem, ale lidem už pak vadí projíždějící auta,“ uzavřel Mráz.


Druhou věcí je pak, jak samotní řidiči respektují dopravní značení. Pohyb vozidel na Lannově třídě omezuje jednak samotná pěší zóna a jednak další dopravní značky a omezení.


„Českobudějovičtí policisté věnují pozornost provozu na Lannově třídě, a to i na základě připomínek občanů. Dochází tedy k tomu, že na horní části komunikace dává policie i pokuty. Jedná se kromě jiného také o porušování režimu pěší zóny, kdy zde musí být zásobování subjektů hotové do desáté hodiny dopolední,“ podotýká k situaci na Lannovce okresní tisková policejní mluvčí Regina Tupá.

Nová tvář
Středem nově opraveného bulváru povede sice komunikace, ale ta bude určená jen pro zásobování a místní. Jinak se rekonstrukce části třídy, mezi Jeronýmovou ulicí a Nádražní, ponese v duchu už opraveného dolního konce. Lidé se tak mohou těšit na lavičky či fontánku.