Radnice začne s přestavbou dalších částí frekventované Lannovy třídy. Úsek od Jeronýmovy ulice po Štítného se začne kultivovat ještě letos.
„Odstartujeme to v listopadu či prosinci přípravnými pracemi. Dokončení rekonstrukce předpokládáme v červnu 2009. Termíny budou upřesněny po ukončení výběrového řízení na dodavatele stavby, které právě probíhá,“ uvedl primátor Juraj Thoma.


Druhá etapa přijde městskou kasu zhruba na třicet čtyři miliony korun. A hned jak se skončí s touto rekonstrukcí, chce magistrát okamžitě začít s opravou zbytku Lannovky.


Paměť města
„Dokončení třetí etapy je naplánováno na červen 2010. Lannova třída pak bude mít podobu moderní pěší zóny jedenadvacátého století. V poslední třetině Lannovy třídy najdou místo architektonické prvky s názvem Paměť města. Jedná se o šest skleněných tabulí o historii a životě města, jeho obyvatelích a krajině, jež ho obklopuje,“ dodal primátor Thoma.


Celková rekonstrukce třetí etapy by měla podle odhadů radnice stát více než pětasedmdesát milionů korun, z toho chce město získat z dotačního programu třicet milionů.


„Když už do toho nasypou takovou spoustu peněz, tak ať to také je k něčemu dobré. Hlavně, aby z Lannovky zmizela auta, teď třída vůbec nepřipomíná pěší zónu ve městě,“ podotýká k projektu třiašedesátiletá Petra Kalošová, která bydlí nedaleko Lannovy třídy.


Vzhled bulváru od Jeronýmovy ulice až po Nádražní se bude velice podobat již dříve opravené části na jeho dolním konci. Z Lannovky tak například zmizí velké květináče se zelení.


Jak s auty?
„Už od začátku platilo, že ty květníky půjdou pryč. My budeme pokračovat s výsadbou stromků do alejí, jak je to nyní podél domů. Například stromy budou u Prioru, kde teď nejsou,“ nastínil budoucnost Lannovy třídy Zdeněk Urbanec, architekt, který novou podobu bulváru vytvořil.


„Vždycky záleží na kompromisu. Lidé chtějí, aby tam byl stín a zeleň, ale na druhou stranu do projektu zase musíte zakomponovat řadu inženýrských sítí,“ doplnil architekt.


Počítačová studie však ukazuje, že auta na Lannovce opravdu nebudou jezdit v takové míře jako dnes.


„Vymezených parkovacích míst je tam méně, akorát zůstanou parkovací místa před budovou policie, která měla na jejich zachování striktní požadavek. Ale i tak určitá místa pro zastavení zůstanou,“ řekl k dopravě architekt Urbanec.