„Duch i řešení bude stejné jako u již rekonstruované části,“ naznačil včera budoucí podobu rušného bulváru náměstek primátora František Jelen.

Obyvatelé jihočeské metropole se tedy mohou těšit nejen na zámkovou betonovou dlažbu, a hlavně také na méně automobilů.

Kruhový objezd

Středem budoucí nové Lannovky by sice měla vést podle návrhů komunikace, ale jen pro zásobování a tamní obyvatele.

„Záměrem je udělat Lannovu třídu vcelku, ale z hlediska postupu prací bude pochopitelně rekonstrukce členěna na úseky mezi jednotlivými ulicemi,“ dodal Jelen s tím, že některé úseky budou jednosměrné a některé obousměrné.

Studie také počítá s tím, že mezi ulicemi Dvořákova a Chelčického vznikne jakýsi kruhový objezd. „Uvnitř tohoto rondelu budou zachována parkovací stání,“ potěšil náměstek motoristy.

Také fontánka

Podobně jako na začátku Lannovky u Senovážného náměstí by také u vlakového nádraží měla vyrůst fontánka.

První etapu rekonstrukce zahájilo město v březnu roku 2006 a lidé se po nově hotové třídě mohli projít už v polovině června téhož roku. Obnova části od Senovážného náměstí po Jeronýmovu ulici stála městskou pokladnu zhruba třicet milionů korun.

„Už aby byla Lannovka opravena. Co tam teď jezdí aut, to je hrozné. Snad jich potom ubude,“ podotkla k bulváru třiašedesátiletá obyvatelka Českých Budějovic Jarmila Novotná.