Za jejím založením stojí město České Budějovice a Jihočeský kraj, které ji také dotují. A právě proud milionových dotací je trnem v oku některým zastupitelům. Někteří by peníze pro letiště dokonce přiškrtili úplně, jiní si přinejmenším myslí, že finance nejsou vždy zcela správně vynakládány.

„Jihočeské letiště není šťastnou volbou z hlediska priorit. Hrajeme příliš mnoho simultánních partií,“ myslí si o letišti vzhledem k finančním možnostem města opoziční zastupitel Svatomír Mlčoch. Při projednávání městského rozpočtu na příští rok dokonce Mlčoch doporučil, aby město v horizontu pěti let utlumilo dotace pro letiště úplně a raději pro něj našlo investora. Čtyři miliony z dotace pro letiště na příští rok chtěl Mlčoch raději využít na podporu cyklodopravy, ale v zastupitelstvu neuspěl.

„Kdy dosáhne letiště vyrovnaného stavu financí? Asi nikdy,“ zahájil zase útok na hospodaření akciové společnosti další opoziční zastupitel Oskar Marek. Dodal, že každý podnikatel chce mít vyrovnanou bilanci, ale Jihočeské letiště dostane v příštím roce dotaci dvacet dva milionů korun od města a dvacet dva milionů od Jihočeského kraje.

„Očekával jsem útok z těchto pozic,“ reagoval ředitel letiště Ladislav Ondřich. Při obraně aktivit společnosti řekl, že za krátkou dobu civilní existence letiště dokázalo udělat velký kus práce s hrstkou zaměstnanců a jde o projekt s velkou dopravní budoucností.

Bilanci letiště by v budoucnu podle Ondřicha měla vylepšit i přistání a vzlety větších strojů. „Máme všechny licence potřebné pro provoz neveřejného mezinárodního letiště,“ zdůraznil Ondřich a dodal, že na cestě k běžnému provozu pro veřejnost zbývá překročit poslední magickou hranici – licenci pro veřejné mezinárodní letiště.