Moc drahá, málo spojů, špinavé autobusy, to kritizují  budějovičtí obyvatelé na městské hromadné  dopravě.

Pavel Tůma z Ševětína postrádá i včasné hlášení zastávek v autobusech. „Pro někoho, kdo to tady nezná,  je to důležité. To, jaká bude příští zastávka, se hlásí, až když se zavřou dveře. A když se člověk splete ve směru jízdy, už pak nemá šanci vystoupit. V Praze to funguje tak, že když se spoj blíží k zastávce, ozve se, jaká bude zastávka teď a jaká bude příští," říká Pavel Tůma.

I to jsou možné podněty pro práci nového ředitele Dopravního podniku města České Budějovice (DPMCB), který ve funkci nahradí dosavadního šéfa Jaroslava Ďuriše. Ten byl včera zvolen předsedou představenstva pražského dopravního podniku.

Funkce se ujme 7. října, a tak za něj Budějovičtí musejí urychleně hledat náhradu. O tom, koho a jakým způsobem do čela dopravního podniku vyberou, se radní podle mluvčí magistrátu Jitky Welzlové poradí na zítřejším jednání.

Jedním z kandidátů na nového ředitele by mohl být Jiří Trousil, nynější obchodní ředitel Auto Linhart. V minulém výběrovém řízení totiž skončil druhý, hned za Jaroslavem Ďurišem. „Sleduji vývoj situace v dopravním podniku, ale počkám, jak rozhodne město. Když přijde nabídka, budu o ni uvažovat," řekl Deníku Jiří Trousil.

ANKETA: Jak jste spokojeni s budějovickou MHD?

Alena Domínová, České Budějovice:
V autobusech jsou neskutečně špinavá sedadla. To mi hrozně vadí. Už jsem kolikrát volala na Dopravní podnik a hlásila to tam. Na sedadlech je prach, různá smítka a tak. Autobusy by se měly víc uklízet. Já mám ráda čistotu, tak proč mám jezdit ve špíně?

Michal Kolář, České Budějovice:
Já jezdím pravidelně a  vcelku mi MHD vyhovuje, nenajdu žádné velké nedostatky. Ale vzhledem k tomu, kde bydlím, mi víc vyhovovalo, když jezdila jednička v trolejbusech tou předchozí trasou. Kdyby se to vrátilo, byl bych rád, ale to asi Dopravní podnik neudělá.