Posměšnou výčitku slýchávají především od řidičů, kteří projíždějí městem po hlavním tahu mezi Českými Budějovicemi a Třeboní. Právě kanály, tedy přesně jejich poklopy, nutí auta bláznivě kličkovat.

„Už jsem se to docela naučil, ale poprvé jsem nestačil žasnout. Tolik kanálů, které nejsou v jedné rovině s asfaltem, v jednom místě jsem vážně neviděl. Většinou kopíruju manévry toho, kdo jede přede mnou, ale stejně do nějaké díry pokaždé vletím,“ líčí nevšední řidičské zážitky Martin Prokop, který v rámci svých pracovních povinností často pendluje mezi Jindřichovým Hradcem a Českými Budějovicemi.

„Stav komunikace není problém jen motoristů. Svou roli hraje i nedostatečné odvodnění a všemi těmito vlivy trpí nemovitosti našich občanů,“ dodává starosta Václav Chmel.

Dohoda

Jedním dechem ale zároveň přiznal, že právě město je nyní v otázce nápravy na tahu. „Je to pár týdnů, co jsem byl na jednání na českobudějovickém pracovišti Ředitelství silnic a dálnic. Tam mi jako starostovi vytýkali, že nic neděláme s kanály. Na druhou stranu by stát měl něco udělat s tou hustou dopravou,“ míní Chmel

Výsledkem jednání byla potěšitelná dohoda. Město se ještě letos postará alespoň o projekt, který by měl řešit problematické kanalizační prvky, uzávěry vodovodních přípojek a hydrantů.

„Ředitelství silnic a dálnic se zase pokusí vyřešit jejich problémy, aby byla komunikace odvodněná. Slíbili jsme si, že by během příštího roku mohla být ta nejhorší část alespoň upravená. Znamená to, že se vrstva projetého asfaltu ubrousí a položí se nová,“ plánuje starosta.

Již nyní je jasné, že pracovní čety budou muset postupovat po etapách. Lišovem není možné vést objížďku.

Jako první na řadu by měl přijít patrně úsek mezi kostelem a benzinovou pumpou. Tomu se vyhnula poslední oprava v roce 1999 a zásah potřebuje jako sůl.