Právě rozkopaná vozovka, auta svedená do omezeného počtu pruhů, to vše násobeno přílivem návštěvníků výstavy Hobby, je největším trnem v oku všem, kdo se potřebují přepravovat po Českých Budějovicích. „Dneska jsme jízdou MHD z Vltavy do stanice Generála Svobody trhli rekord, místo v řádu daných 11 minut to bylo 35 minut. Jasně, opravuje se Mánesova, ale jakým způsobem? Ráno se tam nic neděje, odpoledne se tam nic neděje. Dozoruje to vůbec někdo z radnice?“ rozčiloval se v úterý cestující městskou hromadnou dopravou.
Nevyhovující postup na staveništi se bezpečnostní rada města snaží řešit zavedením přísných opatření. „Po většinu času by měly být průjezdné všechny čtyři jízdní pruhy. Ve výjimečných případech bude uzavřen maximálně jeden jízdní pruh, a to na dobu nezbytně nutnou, kdy opravdu nebude možné technicky stavbu ošetřit jiným způsobem,“ tlumočil včera odpoledne verdikt rady primátor Juraj Thoma.
Stavebník musí potřebám dopravy ustoupit i v dalších aspektech. „Překládka světelné signalizace křižovatky Mánesova – B. Němcové, která si měla původně vyžádat třítýdenní výluku provozu křižovatky, se bude dělat po dvou po sobě jdoucích víkendech, přestože to bude pro investora technicky i finančně náročnější. Světelná signalizace se rozhodně nebude dělat v pracovní dny, kdy je na Mánesově ulici dopravní tlak největší. Stejně tak se pouze o víkendech budou stavět ostrůvky v Mánesově ulici,“ uvedl Thoma a připomněl i nedávné rozhodnutí o odložení pokládky kanálu, která by si vyžádala překopání Mánesovy po celé její šířce, na příští roky.
„Nezbývá nám než věřit, že stavebník dodrží to, na čem jsme se s ním dohodli. Pokud by dohody byly porušeny, využijeme všech možností, včetně těch nejdrsnější a jak situaci vyřešit,“ doplnil primátor.