„Jednu linku jsme zaměřili na sociální pomoc pro seniory a druhou pro podávání obecných informací k dění ve městě. V té době jsme již řešili bezpečnostní a preventivní otázky, jak naložit se školami a školkami, MHD, v jakém formátu budou občanské obřady a podobně. Čekali jsme proto, že dotazy občanů budou podobného charakteru. Linky zabezpečovali zaměstnanci magistrátu, kteří se v rychle měnící situaci museli orientovat, dohledávat aktuální údaje, kontakty a odpovídat lidem na dotazy, které, jak se ukázalo, vlastně kolikrát vůbec s místní situací nesouvisely. Časté byly otázky například na opatření při vyzvednutí blízké osoby na některém z okolních mezinárodních letišť, vycestování za hranice a návraty obecně, na povinnou karanténu či možnosti vyšetření na koronavirus," sdělil primátor města Jiří Svoboda. Mnohokrát, podle jeho slov, volající popisovali na sobě pozorované příznaky tohoto onemocnění v domnění, že jim takto může být určena diagnóza. "Potěšující a velmi milé bylo, že se na linky hlásili i dobrovolníci s nabídkou hlídání, donášky nákupu či jiné pomoci,“ popsal službu občanům v době pandemie primátor Jiří Svoboda.

S ukončením nouzového stavu a uvolňováním opatření postrádá další provoz linek svůj význam. Z těchto důvodů budou od pátku 22. května 2020 telefonní čísla 702 168 593 a 727 953 227 vypnutá. „Podle našich záznamů se počet přijatých hovorů pohybuje v řádu stovek. Je to pro nás doklad toho, že linky měly smysl a pomáhaly. Proto budou pro všechny podobné situace tato čísla nadále ponechána v systému krizového řízení města,“ dodal primátor Jiří Svoboda.