Za 18 miliony stojí připravovaná opatření směřující k zaměstnancům společnosti a cestujícím městské hromadné dopravy. Dceřiná společnost města totiž navýší mzdy pracovníků o celkově 14 milionů. Na volná místa přijme 17 řidičů, ucházet se o práci mohou muži i ženy.

V příštím roce chystá dopravní podnik nákup nových vozů, částečně pořízených s pomocí dotací získaných městem. Na silnicích krajského města a okolí se objeví osm dlouhých a čtyři krátké autobusy na stlačený zemní plyn, dva trolejbusy a jedenáct elektrominibusů.

Částka 199,173 milionu korun figuruje v návrhu rozpočtu města pro příští rok. „Jde o úhradu prokazatelné ztráty plynoucí ze závazku veřejné služby," vysvětluje náměstek primátora pro dopravu František Konečný. Prostředky jsou určeny Dopravnímu podniku města České Budějovice, který zajišťuje veřejnou dopravu krajského města a jeho okolí. Oproti letošnímu roku došlo k navýšení plánované ztráty o 18 milionů korun, které společnost investuje do nárůstu mezd zaměstnanců a obnovy vozového parku.

Na zvýšení platů zaměstnanců o šest procent je určeno 14 milionů korun a nejvíce ho ocení šoféři. „Řidiči jsou stále na trhu práce nedostatkové zboží," s nadsázkou konstatuje mluvčí dopravního podniku Viktor Lavička. „Zřídili jsme vlastní autoškolu, kde si mohou doplnit potřebné řidičské oprávnění skupiny D. Dobré a spolehlivé řidiče, kteří jsou rádi mezi lidmi, ochotně přijmeme."

Dopravní podnik myslí také na cestující a hodlá zvýšit úroveň a bezpečnost přepravy. Město uspělo v získání 85procentní dotace na zakoupení osmi krátkých autobusů poháněných stlačeným zemním plynem a čtyř dlouhých také na CNG, což přinese úsporu pohonných hmot a zlepší ochranu životního prostředí.

„Je velká pravděpodobnost, že nám Ministerstvo pro místní rozvoj přiklepne i dotaci na nákup jedenácti elektrominibusů, protože z 90 potřebných bodů pro posouzení jsme získali 90," předesílá František Konečný. Naopak dva trolejbusy, každý za 15,5 milionu korun, uhradí město z rozpočtu.

Také využití nových technologií se promítne v každodenním provozu. Cestující mohou využít již osmi jízdenkových automatů, u nichž lze platit mincemi i bezkontaktní kartou. Každý následující rok jich přibude dalších pět. V příštím roce dopravní podnik plánuje nákup a umístění tzv. validátorů uvnitř vozů, které také umožní bezkontaktní platbu jízdného přímo v prostorech autobusů či trolejbusů. „Pro nákup většiny komodit chceme využít prostředky z dotačních titulů EU," vypočítává mluvčí dopravního podniku Viktor Lavička.