Jednou z výjimek je vozovka v lesním úseku mezi Strážkovicemi a Veselkou. Většina řidičů by tam asi své vozy radši přenesla, ale protože to není možné, trpí se svými auty.
Na Českobudějovicku se kritické úseky najdou i jinde, třeba na trase České Budějovice Týn nad Vltavou. Při služebních cestách se s nebezpečnými silnicemi setkává například Pavel Pletka z Českých Budějovic. „Nápravy a tlumiče dostávají zabrat," říká o vozovkách okresu Pavel Pletka, který najezdí ročně služebně tisíce kilometrů. Podle něj české silnice zkracují životnost některých částí automobilu až o 50 procent, třeba zmíněných tlumičů.
Přitom může Pavel Pletka i srovnávat. „V pátek jsem byl ve Vídni. Ten rozdíl je ohromný," zdůrazňuje zkušený řidič a připojuje, že za hranicemi není v silnici ani díra.
I Pavel Pletka ale oceňuje, že úseky, které se důkladně opraví, nabízejí i několik let pohodlnou a bezpečnou jízdu. Jenže silničáři jsou většinou rádi, že mají peníze alespoň na provizorní opravy výtluků. Na Českobudějovicku spolknou každý rok statisíce až miliony korun. Bohužel často vydrží jen do následující zimy. Na důkladné rekonstrukce se peněz moc nedostává.
Výjimka by se teď mohla týkat úseku mezi Strážkovicemi a Veselkou. Momentálně Jihočeský kraj podle Radka Šímy z tiskového oddělení krajského úřadu zpracovává podklady pro opravy silnice České Budějovice Trhové Sviny. Úsek Strážkovice Veselka je v nejhorším stavebním stavu a kraj počítá s celkovou modernizací.
Oprava zmíněného úseku se má uskutečnit ještě v tomto roce. Podle Jiřího Klásy, vedoucího odboru dopravy a silničního hospodářství, by mohla rekonstrukce začít na přelomu léta a podzimu. O délce opravovaného úseku rozhodnou peníze. Řádově budou potřeba desítky milionů korun. Rozpočet zatím na tuto investici nepamatuje, a tak se budou hledat finance v rezervách.
Do konce května ale správa a údržba silnic slibuje, že vyspraví alespoň provizorně nejhorší výtluky.