Novou linku by mohli využít třeba ti, kteří potřebují něco vyřídit na radnici. Ať už obyvatelé města nebo blízkých obcí v okolí. Dopravní podnik nyní chystá nákup několika vozů v souvislosti 
s chystanou uzavírkou Plavské ulice.

Podle náměstkyně primátora Ivany Popelové by mohly být minibusy z Plavské použity po skončení uzavírky v centru města. „Jedním z námětů je propojit jimi odstavná parkoviště s centrem města, případně lokalitu za Stromovkou," říká Ivana Popelová.

„O definitivní podobě a časovém horizontu zatím nijak rozhodnuto není," dodává ale Ivana Popelová 
s tím, že bude záležet na materiálu, který výhledově předloží dopravní podnik.

„Zvažují se různé varianty tras, které budou předmětem dalších jednání," uvedl za dopravní podnik vedoucí oddělení řízení dopravy Radek Filip a dodal, že s MHD na náměstí počítá i městský generel dopravy. Podle Evy Valentové z Českých Budějovic ale není třeba, aby na náměstí jezdila MHD, i když sama ji často využívá. Třeba k cestám do školy.

Elektrické vedení pro trolejbusy MHD už se v minulosti v centru Českých Budějovic objevilo (jak dokládá snímek), dokonce zde jezdily i vozy, které využívaly jako pohon baterii. „Technicky je možné na náměstí nasadit autobusy standardní velikosti, vzhledem k charakteru této lokality by však byly vhodnější midibusy či minibusy," říká 
k možnému rozšíření spojů 
za dopravní podnik Radek Filip, vedoucí oddělení řízení dopravy.

„Typ vozu souvisí 
s konkrétní trasou takové linky a předpokládanou poptávkou," dodal Radek Filip a připojil, že se zvažují i různé varianty tras. Malé vozy chce dopravní podnik nakoupit kvůli chystané uzavírce Plavské ulice a jejich nasazení na objízdných trasách.

Až uzavírka skončí, našly by vozy využití i v jiných částech města. „Vhodné by byly například pro obsluhu Švábova Hrádku," říká Radek Filip s tím, že v lokalitě Švábův Hrádek se chystá už za pár týdnů zkušební provoz MHD.

Oproti tomu se o zajíždění autobusů 
na náměstí zatím jen rámcově uvažuje. „Jednání nejsou 
ve fázi, kdy by bylo možné specifikovat nějaký termín," zdůrazňuje Radek Filip.

Obyvatelům města, které redakce oslovila, vesměs MHD v centru nechybí. „Mě je to jedno, jestli by na náměstí jezdily autobusy. Ani by mi to nevadilo, ani by mě to nikterak netěšilo," říká například Mojmír Fiala, bydlící v ulici J. Š. Baara. „Chodím všude jenom pěšky," vysvětluje.

Generel dopravy Českých Budějovic nebo územní plán města se zavedením MHD na náměstí Přemysla Otakara II. rámcově počítají.

MHD na náměstí už jezdilaProvoz na náměstí podle zjištění znalce místní historie Jana Schinka zahušťovaly v letech 1908 až 1950 tramvaje. Právě 
v roce 1936 se pokládaly u Divadelní ulici nové koleje. V letech 1938 a 1939 se z náměstí odstranily tzv. kočičí hlavy (okolo Samsona stromy) a položila se žulová a keramická dlažba.
Raritou byl na náměstí trolejbus. Troleje sice po náměstí nevedly, ale první trolejbusy značky VETRA mohly na baterii ujet téměř dvoukilometrovou vzdálenost, takže např. jezdily se svatebčany od radnice ke kostelu.