Oslavy 105. narozenin českobudějovické hromadné dopravy vyvrcholí v sobotu 21. června Dnem otevřených dveří v autobusovém depu v Novohradské ulici. Dopravní podnik přiblíží veřejnosti své zázemí 
a také zpřístupní jednotlivé typy autobusů, se kterými se běžně cestující potkávají v ulicích jihočeské metropole.

První letní den si užijí především děti, pro které dopravní podnik připravuje 
zábavné soutěže. Oslavovat se bude ve velkém stylu a s živou hudbou.

Z historie: První tramvaj pohánělo dynamoUlicí U Černé věže a Kanovnickou jezdily trolejbusy dokonce v obou směrech.  Po náměstí pravidelně nejezdily, přesto  trolejbusy francouzského exteriéru značky Vetra na náměstí mimořádně zajížděly. Je tomu právě 105 let, kdy v Budějovicích začaly jezdit tramvaje. Od té doby se v podstatě píše historie zdejší městské hromadné dopravy.

Tramvaj byla ve městě oblíbená. Poté, co jela 28. 2. 1950 tramvaj naposled, zůstaly 
v ulicích roky ležet koleje. To vzbuzovalo naděje, že se tramvaje do města vrátí. Oficiálně totiž byly budějovické tramvaje jen půjčeny do Mostu.

Nástupci tramvají, trolejbusy Vetra, byly pohyblivější, ale ne o mnoho rychlejší. Tramvaj jela po kolejích a měla vždy přednost.

O městské pouliční dráze začal vážně jednat purkmistrovský úřad už v roce 1888. Dlouho se ale jen jednalo. Až v roce 1899 radnice rozhodla, že tramvaj bude elektrická a že se postaví městská elektrárna. Byla ustanovena elektrická komise radnice. Její členové se měli co ohánět, aby tramvaje prosadili. Kupř. obyvatelé Pražského předměstí sepsali ostrou petici, že tramvaj nechtějí. Proti tramvajím vystoupil i August Zátka.

Komise ale měla velkou podporu majitelů továren 
a živnostníků, kteří zasílali požadavky na příkon elektrické energie z budoucí městské elektrárny. Někteří radní přesto stavbu elektrárny zdržovali. Město vlastnilo plynárnu, svítilo se svítiplynem, někde petrolejem, takže pár radních elektřinu nepotřebovalo. Tím se stalo, že v roce 1908 elektrárna ještě nebyla dokončena a slavnostní první jízda tramvají od nového nádraží na náměstí se uskutečnila na dynamo. V únoru 1909 byla elektrárna uvedena do provozu a v červnu 1909 byla zahájena pravidelná tramvajová doprava.

V období 1. republiky počítala radnice s rozšířením linek do Čtyř Dvorů, do Pekárenské a Rožnova. Ozvaly se obce Poříčí se Včelnou a Boršov, že požadují zavést tramvaj také k nim.