Ostrá kritika mnoha cestujících na dubnové změny městské hromadné dopravy slaví úspěch. Dopravní podnik se po několika měsících provozu rozhodl pro změnu. Deník jako první zjistil, že se dotkne čtyř linek 1, 8, 18 a 21. Pokud se vše podaří zařídit, nové jízdní řády budou platit od září.

Asi nejzásadnější je, že trasa Rudolfov – Nádraží – Haklovy Dvory bude opět spojena jednou linkou.
„Linka číslo 1 se víceméně vrátí do původní trasy, ovšem tentokrát jako autobusová pod číslem 21," potvrdila včera náměstkyně primátora Ivana Popelová. Rada města návrh na změny schválila a dnes 28. června představí podrobnosti.

Deník v minulosti několikrát psal o nespokojenosti mnoha cestujících s rozdělením spoje 1 na tři linky. Museli totiž častěji přestupovat, zmatky byly ze začátku také s nástupem v zastávce Máj – M. Horákové, protože „jednička" přijížděla ze dvou směrů a třeba lidé ze Zavadilky byli nuceni při cestě do centra kupovat dražší jízdenky.

Teď by měly spoje opět jezdit tak, aby to vyhovovalo většině lidí. Nový návrh podporuje i kritik dubnových změn David Lataj, řidič MHD a člen dopravní komise magistrátu. „Je vidět, že když se jde na některé věci selským rozumem, je možné najít dobré řešení," reagoval. 

Konkrétní změny magistrát, potažmo dopravní podnik teprve hodlá zveřejnit, Deníku se je však podařilo zjistit již včera. Nový jízdní řád sice ještě není nastaven. „Budeme ho schvalovat až na dalším jednání rady," doplnila náměstkyně Ivana Popelová. Nicméně nastavení provozu čtyř zmíněných linek má platit a bude následovní.

Jak pojedou?

Linka 1 – bude i nadále jezdit mezi zastávkami Nádraží – Máj-Milady Horákové. Ovšem obousměrný provoz už nově povede jen ulicí O. Nedbala. „Pro cestující už to nebude znamenat zmatky v tom smyslu, že jeden spoj doposud přijíždí z ulice E. Rošického a další z O. Nedbala a musejí tak pokaždé volit jinou nástupní zastávku," vysvětlil David Lataj. Interval má být 15 minut ve špičce, 30 minut při běžném provozu.

Linka 8 – Trasa trolejbusů je navržená v úseku Máj-A. Barcala – Nemanice, přes Pražskou a Strakonickou a ulici E. Rošického tak, aby zůstala obsloužená nově zatrolejená část města, na kterou získal dopravní podnik evropskou dotaci. Interval je navržen na 60, respektive 30 minut ve špičce.

Linka 18 – Autobusy mají nově jezdit v trase Nádraží – Máj-A.Barcala přes Rudolfovskou, Okružní, Nemanickou, A. Trägera, Kněžskodvorskou, Strakonickou a O. Nedbala. Dopravní podnik upozornil, že tak nově vznikne dlouhodobě požadované přímé spojení největších sídlišť a velkých zaměstnavatelů v oblasti Kněžských Dvorů. Interval je opět navržen 60 minut a 30 ve špičce.

Linka 21 – Je navržena v Haklovy Dvory – Zavadilka – Nádraží – Nové Vráto a Rudolfov. Touto změnou dopravní podnik reaguje na požadavky cestujících, kdy spoje pojedou po trase původní linky 1, a to v intervalu 15 minut ve špičce a 30 mimo ni.

Na obou koncích Budějovic by to měla být pro obyvatele velmi dobrá zpráva, což potvrdil i starosta Rudolfova Vít Kavalír. „Považuji to za vítězství zdravého rozumu. Měl jsem od obyvatel desítky ústních stížností na rozdělení linky 1 a hodně jsme usilovali o návrat k původnímu stavu, i proto jsem psal dopis na dopravní komisi magistrátu," pochvaloval si včerejší rozhodnutí budějovických radních Vít Kavalír.

David Lataj ještě doplnil, že není nutné, aby linku 21 obsluhovaly jen kapacitní kloubové autobusy, ale mimo špičku v takzvaném sedle mohou jezdit i ty standardní, které dokáží pojmout cca 100 osob, což by mělo být podle jeho slov dostačující.
Deník bude změny MHD dál podrobně sledovat.