Ivana Popelová, náměstkyně primátora, s touto myšlenkou nesouhlasí. „Diskutovali jsme o tom, zda zvýšení cen nebude motivovat cestující sednout do aut. Ale ne všichni obyvatelé Českých Budějovic MHD jezdí, otázka je spíše, proč se někteří nemohou auta vzdát,“ komentovala včera.


„Dále mnozí lidé jezdí na kole, chodí pěšky. Pro ně není motivační cena jízdenky, ale spíš počasí. Když je hezky, jdou pěšky nebo jedou na kole,“ je přesvědčena. Naznačila, že k těm, kdo MHD nejezdí, by bylo nefér, aby se podíleli na ztrátách dopravního podniku.


„Ti, kteří vyrazí jednou za měsíc na konec města na hřbitov, těm to bude asi jedno. Ale pro ty, kteří cestují dnes a denně, to bude rána,“ je přesvědčen Karel Holík ze sídliště Vltava. „Já jezdím na kole, takže mne se to taky tolik netýká, ale v zimě to vidím na auto, ztráty města nebudu dotovat ze svého,“ kroutí nesouhlasně hlavou.


DP zdůvodňuje zdražení vyššími cenami vstupních komodit, a to zejména elektřiny a nafty. „Teoreticky by se zdražovat nemuselo, kdyby se o ztrátu podělilo město a jeho rozpočet, to ale nejde,“ naznačil ředitel DP Lubomír Půlpán. „Levnější jízdné má ze srovnatelných měst už jen Olomouc, ale je třeba si uvědomit, že oni díky tomu, že mají počet obyvatel přes sto tisíc, mají taky rozpočet o 300 milionů vyšší. To bychom také uvažovali o pokrytí, a ne o zdražení,“ dodala Popelová.