„Při porovnání vývoje tržeb za jízdné za leden a únor letošního roku se stejným obdobím roku 2008 je propad asi dva celých šest milionu korun za měsíc leden. Za únor jsou tržby téměř shodné s loňským výsledkem. Oproti letošnímu finančnímu plánu činí výpadek přibližně jeden a půl milionu,“ řekl vedoucí oddělení strategie a řízení dopravy dopravního podniku (DP) radek Filip a vysvětluje propadu. „Podle nás způsoben změnou daní z přidané hodnoty k prvnímu lednu roku 2008, neboť distributoři jízdenek, kteří si kupují jízdenky předem do zásoby, staré jízdenky v prosinci 2007 vyprodali a v lednu nakupovali nové zásoby.“

I když se kromě letošního ledna menší zájem o jízdenky zase tolik v DP neprojevuje, tak fakt, že městskou hromadnou dopravu využívá méně lidí, vedení podniku jenom může potvrdit. „Skutečně s námi jezdí méně cestujících, ale tento pokles se zatím neprojevuje v tržbách. Což si můžeme vysvětlit například tím, že lidé mají nakoupené časové předplatní jízdenky, takže tržby byly realizované, ale na tyto jízdenky mohou jezdit méně než v minulosti,“ dodává Filip.

Dopravní podnik ale bude i nadále prodej jízdenek hodnotit a bližší závěry se však začnou dělat až za pár měsíců.

Někteří cestující mají v současné době obavy, aby DP nesáhl ke zdražení jízdného. „Městskou hromadnou dopravou jezdím hodně. Do práce anebo za zábavou do města. Kupuji si kupon na tři měsíce, což se mi vyplatí. Snad to nebude dražší, to už bych pak možná začala uvažovat o nějakém malém autíčku,“ zmínila se při čekání na linku na Mariánském náměstí pětatřicetiletá Irena Kolouchová.

Dopravní podnik ale zdražovat nebude v souvislosti s poklesem cestujících. „To by bylo kontraproduktivní. Pro oživení zájmu cestujících se snažíme průběžně zkvalitňovat naše služby a zavádět moderní technologie. Například se připravuje systém placení jízdného mobilním telefonem či zastávkový informační systém,“ uzavírá Filip.