Pozdě zpracovaná realizační dokumentace stojí za tím, že další metry jihočeské dálnice D3 přibývají o něco pomaleji, než by podle plánů měly. „ŘSD kvůli tomu s italským konsorciem, které dálnici staví, komunikuje, ale nejde o nic zásadního,“ uklidnil ve čtvrtek při návštěvě kraje ministr dopravy Vladimír Kremlík. „Termíny v ohrožení nejsou, v zásadě se postupuje podle harmonogramu.“

Kromě úseku Hodějovice – Třebonín se staví i obchvat Budějovic (ten tvoří úsek D3 Hodějovice – Třebonín v délce 12,6 kilometru a úsek Úsilné – Hodějovice s plánovanou délkou 7,2 kilometru) a část Ševětín – Borek. Mezi Ševětínem a Borkem by mělo být hotovo už na jaře příštího roku. Na Českokrumlovsku by se řidiči po nové dálnici, která povede od Třebonína až ke státní hranici s Rakouskem, měli projet poprvé v roce 2024, jak slibuje šéf Ředitelství silnic a dálnic ČR Pavol Kováčik. „Zdejší úřady reálně a účinně pomáhají, naštěstí tu nemáme různé nevládní organizace, které nám jinde poměrně účinně zdržují a nabourávají povolení. Tady očekáváme, že příští rok budeme mít stavební povolení a v roce 2021 zahájíme v tomto úseku výstavbu.“

Na dálnici D3 je teď rozestavěno 30,5 kilometru nové komunikace.