To by místním nevadilo, vždyť projet tudy při obousměrném provozu bylo mnohdy nadlidským výkonem. Nově ale tam, kde dosud parkovala auta, vznikla místa vyhrazená pro zastavení autobusů a vyšrafované plochy pro jejich lepší manévrování. S tím místní nesouhlasí. Na radnici proto odeslali dopis, v němž na problém upozorňují.

„Je to bezkoncepční a pokrytecké. Opatření se sice snaží sugerovat, že jeho důvodem je „navýšení kapacity parkovacích stání", skutečným důvodem opatření je ale zajištění plynulého vjezdu, stání a odjezdu autobusů s klienty pro nedaleký Spa Hotel Vita," řekl Petr Pavelec, jeden z místních obyvatel a člen přípravného výboru Spolku pro Pražské předměstí.

„Nikdo nemá nic proti podnikání, město má ale tady za rohem velké parkoviště," nabízí jiné řešení. Využít tuto plochu ale dle náměstka primátora Petra Podholy není jednoduché.

„Vzhledem k platným normám by pro parkování autobusů muselo dojít k úpravě stávajícího značení pro parkování osobních vozidel, což by znamenalo významný úbytek stávajících parkovacích míst," vysvětloval, proč se zastupitelé i členové dopravní komise přiklonili nakonec k současnému řešení.

Nové opatřeníAutobusy mohou v Kostelní a Skuherského ulici zastavit od 7 do 20 hodin, od 20.30 do 6 je zde možné stání aut.

Přednost dostaly autobusy

Na jedné straně nedostatek parkovacích míst, který chce město řešit zavedením parkovacích zón, na druhé straně opatření, které počet parkovacích míst snižuje. Takovou situaci teď řeší obyvatelé ulic Kostelní

a Skuherského v Českých Budějovicích. Nové opatření totiž umožňuje autobusům zastavit na místech, kde původně parkovaly osobní automobily.

„Je to nesmysl. Bydlím ve Skuherského ulici a chtěl bych zaparkovat přímo před domem. Místo toho hledám volné místo," komentoval opatření jeden z místních obyvatel Ondřej Chromý. Právě před jeho domem jsou nově vyšrafované části, které jsou určené pro lepší manévrování autobusů.

„Dopravní stín je tam pro zajištění bezpečného výjezdu z Kostelní ulice, aby nedošlo k případnému poškození parkujících vozidel," vysvětloval vedoucí odboru dopravy Jaroslav Mráz.

To se ale nelíbí místním obyvatelům. Touto změnou totiž údajně přišli o 16 parkovacích míst, sedm v ulici Kostelní a devět v ulici Skuherského.

To ale zastupitelé města a dopravní experti odmítají. „Hovořit o úbytku parkovacích míst je zavádějící, protože jsou značné rozdíly mezi skutečným parkováním a tím, co vyžadují předpisy," řekl náměstek primátora Petr Podhola. „Na komunikaci smí řidič s vozidlem stát tak, aby zachoval volný jízdní pruh tři metry pro každý směr jízdy. U obousměrné je to tedy šest metrů, jinak se dopouští přestupku. Zjednosměrněním se tak legalizovala další parkovací místa v těchto ulicích," řekl k výtkám místních obyvatel Jaroslav Mráz.