Nahradí ruinu bývalé sodovkárny. Na Dlouhé louce však přibudou nejen domy, ale i nová světelná křižovatka. Zhruba na úrovni benzinové pumpy ÖMV.
Podle některých názorů to však plynulosti dopravy ve městě moc neprospěje. „To už můžeme auta úplně odstavit. Na hlavní výpadovku na Krumlov dát další světla? K tomu už ani není co dodat,“ konstatoval v pondělí Martin Chmel z Českých Budějovic, který přes Dlouhou louku jezdí pravidelně do práce.

Nadšený není ani člen dopravní komise rady města zastupitel Stanislav Rataj, vadí mu, že se o zmíněném řešení předem na komisi nejednalo.
„Chtěli jsme na dopravní komisi znát předem všechny věci, ale nebylo nám to umožněno,“ posteskl si Rataj, který myslí, že nová křižovatka dopravu dále zpomalí.

Podle autorů projektu ale nové semafory situaci zlepší, protože bude možné od Sportovní haly vyjíždět rovnou směrem na Český Krumlov. Souhlasilo i město.

„Je to jediná možnost, jak plnohodnotně dopravně napojit nejen areál sodovkárny, ale i sportovní halu,“ říká náměstkyně českobudějovického primátora Ivana Popelová.

Dopravní řešení posvětil i krajský úřad. „Bylo zpracováno a posuzováno pět návrhů. Byla vybrána varianta, která nejvíc vyhověla všem dotčeným orgánům,“ uvedla Mária Čejková z oddělení silničního hospodářství krajského úřadu.

Starou sodovkárnu, která stála v Českých Budějovicích poblíž výpadovky na Český Krumlov, už před časem srovnaly se zemí bagry. Na místě továrny, obývané v posledních letech bezdomovci, teď vyroste dům se 126 byty a administrativní budova.

„Naším cílem je opětovně oživit tuto lokalitu Českých Budějovic,“ uvedl včera Karl – Heinz Grieger, jednatel společnosti NOVA Projekt, která akci realizuje. Grieger dodal, že věří, že obyvatelé Českých Budějovic ocení i nové dopravní řešení lokality. Změní se nynější příjezd ke Sportovní hale z ulice Na Dlouhé louce. Podle architekta Pavla Hraby z autorského týmu studia Atelier EIS se nové budovy stanou prvními objekty, které ve městě zaznamená ten, kdo přijede ve směru od Českého Krumlova. „Projekt jsme řešili dlouhodobě,“ zdůraznil Hraba a připojil, že návrhy za čtyři roky postupně dospěly ke konceptu dvou budov.

„Kombinace administrativy a bydlení je podle mě v této oblasti optimální. Administrativní budova bude u komunikace, bytový dům jsme malinko odsadili k řece,“ přiblížil Hraba příští situaci v lokalitě s tím, že pouto s řekou je hlavní ideou návrhu.

Ateliér EIS v Českých Budějovicích například projektoval CITY CENTRUM vedle zimního stadionu. Zimní stadion také určil podle Hraby plánovanou výšku budoucích objektů. „Nepřevýšili jsme střechu zimního stadionu,“ zdůraznil Hraba. Architekt vsadil také na zeleň a přiblížení domů k řece. Administrativní budova, kde bude dominovat na vnějším plášti sklo a beton, bude mít patra odsazená nad řeku na konzolách, budou jakoby „vlát“ nad vodou.

Obytný dům bude posazen na obří desku. Její navazující část mezi objektem a Vltavou se bude k řece svažovat ve stylu zvláštní vlny. Originálně bude řešen parkovací prostor tohoto objektu. Jeho přízemí je nad čarou tak zvané pětisetleté vody. Obytný dům ale bude navíc postaven na sloupech, takže pokud by voda dosáhla až k objektu, může volně protéci pod ním prostorem pro parkování. Celkem 126 bytů má nabídnout z hlediska podlahové plochy spíše větší bydlení. Nejmenší by měly mít kolem 50 až 60 metrů čtverečních. Cenová mapa se teprve připravuje.

V současné době je nabídka bytů na trhu v Českých Budějovicích poměrně široká. V různé fázi výstavby je hned několik projektů, které dohromady nabídnou až několik set bytů. V okolí krajského města pak připravují developeři pozemky pro výstavbu rodinných domů hned na několika místech. Autoři projektu DLOUHÁ LOUKA se ale o zájemce nebojí. Prodej bytů bude administrovat budějovická pobočka firmy Real–Treuhand Reality. Ředitelka pobočky Petra Nagyová zmínila, že se vrací trend bydlení ve městě. „Nabídneme také zajímavou architekturu,“ zdůraznila ohledně zahajovaného projektu Petra Nagyová.