Podle primátora Jiřího Svobody by zde mohlo vzniknout parkoviště, které by pojalo až několik stovek aut. „Zrušili jsme předchozí usnesení rady města," říká Jiří Svoboda 
k odmítnutému plánu na projekt přestavby kasáren a dodává, že v řádu měsíců by mělo být jasněji, jak radnice s objektem naloží.

Kasárna dostalo město zdarma od státu téměř přesně před rokem. 
V části areálu však ještě zůstává celní správa a budějovický soud, především zde mají parkovací místa. S těmi se město nějakým způsobem musí dohodnout, pokud by celý prostor chtělo pro sebe. Podle náměstka primátora Tomáše Bouzka patří například soudu část míst a vjezd a jako náměstek zodpovědný za majetek města proto chystá potřebná jednání.

Motivací ke zrušení plánu na velké stěhování úředníků byly především úspory. „V tuto chvíli investovat městské prostředky do kanceláří není ideální. Budeme je investovat raději jinde a jinak," vysvětluje Jiří Svoboda. Hrubé odhady nákladů na přestavbu totiž hovořily o stovkách milionů korun, a i když měly být využity fondy Evropské unie, pro město by to nějaké výdaje nutně znamenalo.

Co přesně by se s jednotlivými objekty nyní mohlo dít, ještě není určeno. Na rozsáhlém nádvoří by například podle náměstka primátora Františka Konečného bylo možné část přízemních nevyužívaných starých objektů zbourat, aby se získal další prostor pro automobily. Jedna část bývalých kasáren, směrem k autobusovému nádraží, je celkem
v pořádku a mohla by být podle primátora Jiřího Svobody dál pronajímána. U části obrácené směrem k ulici primátor nevyloučil případnou demolici.

Nová parkovací místa 
v atraktivním prostoru u nádraží by mohla nabídnout stání, která jsou jinak v Českých Budějovicích vzácná. Proto například radnice uvažuje také o tom, že by další parkoviště vzniklo v prostoru po bývalých kasárnách v Jírovcově ulici. I tento záměr je nyní 
ve stadiu příprav.

Několik velkokapacitních parkovišť je pro město předpokladem k zavedení systému, který by umožnil odstavit automobil v různých částech Českých Budějovic u hlavních dopravních tepen a dál pokračovat pěšky nebo prostřednictvím městské hromadné dopravy.

Na druhou stranu ale zaznívají hlasy, které upozorňují, že přibývající parkovací místa se rovnají pozvání dalších automobilistů do města. Podle některých názorů by měly dostat šanci spíše alternativní druhy dopravy, třeba cyklistika. Například podle Ireny Šefčíkové mají v současnosti auta v Českých Budějovicích navrch. Jak se ale už dříve vyjádřila pro Deník, příklady Lince, Vídně nebo Grazu svědčí o tom, že by si větší podporu při úvahách 
o obecném dopravním řešení situace ve městě zasloužili například pěší a cyklisté.