Jediné na čem se shodují nejspíš úplně všichni, je skutečnost, že Budějovice nedokážou pojmout všechna auta, která sem přijíždějí. A je nutné to řešit. Parkovací zóny mají ulehčit místním řidičům v centru města, aby mohli zaparkovat auta před svými domy. Zatím jsou ale reakce na úpravu Pražského předměstí spíše rozpačité. Dvouměsíční zkušební doba byla plná připomínek.

ZÓNY KRITIZUJÍ OBČANÉ I POLICIE
Řešení dopravy na Pražském předměstí nekritizují jen obyvatelé čtvrtě, ale i dopravní policie. Ta kritizuje celkové pojetí omezení dopravy, ale i jednotlivé prvky. „Pro takovou oblast není vhodné použít řadu dopravních omezení, ale vytvořit tzv. „Zónu 30“. To první je represe, to druhé je životní styl. Dojde ke zklidnění dopravy, způsob umístění parkovacích míst zároveň zklidňuje provoz, chodci mohou přecházet kdekoli, ne jen na přechodech pro chodce. Prahy vytvořené terénní úpravou pak upozorňují na hranice takových zón,“ popsal Pavel Valda ideální řešení, ke kterému má podle něj Pražské předměstí velmi daleko.

Řidiči se pozastavují i nad velkým množstvím montovaných zpomalovacích retardérů, které mají provoz zpomalovat a přispět k bezpečnosti. Náměstek primátora pro dopravu František Končený (ANO) tvrdí, že umístění požadoval Dopravní inspektorát. „Policie trvala na tom, že na těch místech, kde jsou instalované polštáře, musí zábrany být,“ řekl pro Deník.

S tím ale jednoznačně nesouhlasí Pavel Valda z Dopravního inspektorátu, který už ve vyjádření z dubna 2017 naopak umístění retardérů jednoznačně kritizuje. „Umístění montovaných přejezdových polštářů na jednom rameni křižovatky může být z hlediska bezpečnosti a plynulosti pro řidiče matoucí. Tato úprava může přímo ohrožovat plynulost a bezpečnost silničního provozu,“ píše Pavel Valda. Řidiči, kteří nechtějí trápit své auto jízdou po těchto nerovnostech, mají naději. František Konečný řekl, že se na podnět Deníku bude situací zabývat. „Jestli policie řekne, že máme některé posunout nebo nahradit, tak to uděláme,“ řekl.

JAK OVLÁDAT NOVÝ PARKOVACÍ AUTOMAT?
Řidič, který siv úterý zaplatil parkovné u tohoto automatu, hledal lístek, který by k parkování opravňoval. Hledal marně. Jestli stačí při platbě na displej naťukat poznávací značku, ale nezjistil.

Skenovací auto snad už pozná, že je vše v pořádku. Problém je, že skenovací auto, které bude parkování kontrolovat, vyrazí do českobudějovických ulic podle slov radního pro dopravu Františka Konečného „až v prvním čtvrtletí.