Hlavní a nejdůležitější práce mají stavebníci již za sebou, ale i tak se na trati a v okolí bude pracovat až do června příštího roku.

„Výluková část už skončila. Teď se staví protihlukové stěny, natírají se, upravujeme okolí tratě či děláme na dokončovacích pracích. Ale zejména v tomto období stavíme protihlukové stěny,“ uvedl v pátek ředitel výstavby společnosti Skanska Jan Moravec.

Stavbaři museli dokonce ve Zvíkově na Českokrumlovsku řešit nevoli obyvatel s protihlukovými stěnami. „Na to je přesně vypracovaný projekt, kde mají stěny být. Ve Zvíkově jedna polovina obce stěny chtěla a druhá ale ne, dokonce sepsali i petici proti stěně. Ale projektant potvrdil, že tam zeď být musí, a to i proti vůli obyvatel,“ zdůraznil Moravec.

Ale nejen ve Zvíkově nejsou lidé z betonových hradeb příliš nadšeni. Nejsou si jisti, že stěny jsou nutné.

„Takhle to ve městě vypadá jako v Berlíně. Byl jsem u známého na zahrádce, který ji má v Mladém, a hned za plotem mu tam vyrostla obrovská zeď. Není to opravdu pěkný pohled. Na vlaky si snad všichni zvykli, tak proč teď najednou stavět zdi?“ kroutí hlavou nad projektem optimalizace trati pětasedmdesátiletý Jan Voves.

Po dokončení rekonstrukce železniční trati se cestující do Horního Dvořiště budou moci svézt ještě rychleji než dnes.

„U osobní dopravy se ale toho mnoho nezmění, spíše u nákladní. Ale například zde bude moci jezdit i Pendolino. Pendolino má totiž naklápěcí skříň a do Dvořiště může tak jezdit až sto kilometrovou rychlostí,“ uzavřel Moravec.